Работното място на ужасите
Организациите по цял свят стават все по-умели в увеличаването на производителността, подобряването на маржовете и печеленето на пари.Какво може обаче да кажем за щастието на работното място? Множество проучвания показват, че между 70% и 80% от служителите не са ангажирани с работата си. Имайки предвид факта, че прекарваме огромна част от живота си на работното място, това може да бъде сериозен проблем. Независимо дали не разполагат с лукса да се наслаждават на работата си или са предразположени към това да гледат на нея като на „необходимо зло“, щастието на работното място изглежда не е приоритет за много хора.
Книгата „Happywork” на Крис Реймър e освежаващ и смел поглед върху професионалния живот. Тя предлага план за създаване на по-добра фирмена култура чрез истории за най-лошата такава. Основната теза на Крис е, че щастието на работното място е от решаващо значение не само за вашата производителност и ефективност, но и за личното ви здраве и отношенията ви с вашите близки.
За да разбера по-добре какви са основните съставки за изграждане на фирмена култура, при която всички служители са щастливи, здрави и продуктивни, аз помолих Крис да сподели с мен чертите, характерни за токсичната фирмена култура. Ето някои от тях:
Спестявате позитивната обратна връзка
Но не се свените да критикувате. Смятате, че добрите думи ще накарат хората да станат арогантни. За вас позитивната обратна връзка е просто HR тактика, за която нямате време. Вярвате, че хората трябва да се страхуват от правенето на грешки, тъй като това би трябвало да предотврати провалите.
Преписвате си заслугите за чужди успехи
В крайна сметка, нали вие сте ги назначили на работа? Смятате, че заслужавате цялата слава и че успехът на вашия служител никога нямаше да се случи без вас. Освен това, служителят ви най-вероятно е щял да се изложи, ако не бяхте оценили идеята му и не си я бяхте присвоили за своя собствена.
Карате служителите си да се съревновават помежду си
Да, вие сте в постоянна конкуренция с външни компании, които се борят с вас за пазарен дял. Защо обаче да не насърчите и съревнованието в рамките на фирмата? В Крайна сметка, така ще разграничите силните от слабите. Няма значение, че създавате неприятна обстановка на работа, в която хората не са насърчавани да си сътрудничат, а гледат на колегите си като на конкуренти.
Пренебрегвате добрите идеи на вашите служители
Има ли изобщо смисъл да се вслушвате в техните думи, освен когато идеите им си струва да бъдат присвоени? Все пак вие сте човека с титлите и компетенциите. Има причина вие да ръководите а другите да ви следват, нали? Имайки предвид ограниченото време, с което разполагате, защо да влагате усилия в изслушване на другите, когато вие знаете най-добре всичко най-добре?
Наказвате напускащите служители
Смятате хората, които напускат вашата организация, за предатели. Те трябва да бъдат наказани за това си решение, дори ако по този начин оправдавате решението им да напуснат! Според вас подчинените ви трябва да знаят, че всяка проява на нелоялност ще им струва скъпо.
Създавайки това работно място на ужасите, вие ще максимизирате печалбата на вашите акционери и ще изживеете мечтата на всеки върл капиталист. Разбира се, алтернативата е да изградите щастливо работно място, което дава приоритет на здравето и благосъстоянието на служители. Каквато и да е ролята ви компанията, вие можете да бъдете част от проблема или част от решението.
…………..
Дейв Карпен за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.