Повече власт, повече спокойствие
Във времето, когато беше главен изпълнителен директор на Microsoft, Бил Гейтс сподели не един и два лидерски принципа, които звучат особено актуално в ерата на Covid-19.
„Ако погледнем напред към следващия век ще разберем, че истинските лидерите ще бъдат онези, които овластяват другите“ , казва Гейтс.
Днес, когато лидерите по цял свят са принудени да приспособят организациите си към режим на работа от разстояние, неговите думи са по-верни от всякога. Истинските лидери се отличават от обикновените мениджъри по начина, по които те помагат на своите служители да се справят с трудностите по време на криза.
Овластяването има много форми. Ето няколко варианта:
Поставете служителите си на първо място
Най-важната работа на всеки лидер в момента е проактивното и ежедневното адресиране на предизвикателствата, пред които са изправени неговите подчинени. Независимо дали става въпрос за дискутиране на мерки, с помощта на които да бъдат защитени вашите служители, или пък такива за подкрепа на бизнеса, добрите лидери винаги мислят за нуждите на своите хора. Те правят всичко по силите си, за да запазят психичното здраве на членовете на своя екип и на техните семейства в условията на социална изолация и под опасността от здравословни и икономически проблеми.
Дайте на служителите си повече време за отдих
Първата стъпка, която трябва да направите, за да помогнете на вашите служители да се справят с натрупаният през 2020 г. стрес, е да им предложите няколко дни, в които те да изчистят съзнанието си от негативните мисли и да се успокоят. За целта обаче лидерите трябва да дадат личен пример, като също си вземат кратка почивка, която да им позволи да възстановят силите си.
„Когато служителите виждат как техните шефове и мениджъри си взимат почивни дни, те приемат това за невербално разрешение да направят същото, без да се страхуват, че това може да навреди на кариерата им“, казва доктор Натали Баумгарнтър от Achievers.
Дайте на служителите си възможността да бъдат хора
Хората са емоционални същества, а в момента живеем в емоционални времена. Лидерите трябва да приспособят очакванията си на база на настоящите условия на работа и да не търсят перфекционизъм от всеки служител. Вместо това те трябва да им осигурят среда на работа, при която всеки човек да може да бъде себе си.
„Емоционалната уязвимост е едно от най-важните качества, което може да има един лидер“, казва Джейсън Тан, главен изпълнителен директор на Sift. Като дете Тан е бил възпитан да прикрива емоциите си от другите, като той споделя, че това се е превърнало в голяма пречка в работата му като директор. Той се е страхувал да демонстрира емоции и постоянно е поставя под въпрос лидерските си имения. „Работата ни представлява голяма част от живота ни, така че да се очаква от човек, че ще изключва напълно емоциите си за осем часа на ден е нерационално. Това води до прекратяване на емоционалните връзки с всички аспекти на нашия живот и нанася тежък удар върху самочувствието на човек“, коментира той.
Когато давате на служителите си възможността да бъдат себе си, включително и да не прикриват емоциите си, вие градите доверие и създавате чувство на безопасност. Понякога това означава самите вие да говорите за трудностите, през които преминавате, или просто да бъдете гъвкави в подхода си към хората, които имат сходни проблеми.
.................
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.