Спечелете уважението на вашия екип в 6 лесни стъпки
Преди няколко години бе публикувано проучване, което показа, че 86% от работниците вярват, че са по-продуктивни, ако харесват шефа си. За съжаление, друго изследване установи, че 75% от служителите смятат срещите и разговорите с шефа за най-лошата част от тяхната работа.
Изводът от тези резултати е, че ако вашите служители са доволни от работата си с вас, те ще бъдат по-продуктивни и амбицирани да дадат всичко от себе си за вас и вашата компания.
Това са 7 изключително ефективни навика за спечелването на симпатиите, уважението и лоялността на вашите служители. Изпробвайте ги!
1. Бъдете позитивни и естествени
Когато сте оптимистично настроени и подхождате с позитивизъм към хората, които работят с вас, те ще бъдат по-склонни да ви отвърнат по същия начин, превръщайки атмосферата на работното място в здравословна и конструктивна. Както негативната, така и позитивната енергия е заразителна. От вас зависи коя от двете ще предадете на вашите колеги.
2. Покажете им, че ви е грижа
Покажете, че наистина ви е грижа за благополучието и щастието на членовете на вашия екип. Като лидер вие имате способността да вдъхновявате вашите служители и да изградите фирмена култура, която ги кара да бъдат ангажирани и отдадени на своята работа.
3. Не плашете служителите си
Бъдете отворени и достъпни за вашите служители и ги насърчавайте да изразяват свободно своите идеи, предложения и обратна връзка, било то позитивна или негативна. Когато показвате с думи и действия, че цените мнението на вашите служители, вие лесно ще спечелите тяхното уважение и лоялност.
Продължава на страница 2.
4. Превърнете даването и приемането на обратната връзка в част от вашето ежедневие
Всички искаме да знаем как се справяме с работата си - какво точно правим добре и кои са областите, в които имаме трески за дялане. Преди време един мой колега ми каза, че обратната връзка е закуската на шампионите, което означа, че като лидер, от вас зависи да я давате често, конкретно и искрено. Не забравяйте, че вашата цел е да мотивирате и вдъхновите вашите служители да се справят по-добре, а не да ги наказвате за опитването на нови неща и правенето на грешки.
5. Пуснете се по течението
Макар че винаги ще съществуват крайни срокове, цели и резултати, които да трябва да изпълните, приемете, че понякога хората ще правят искрени грешки, които няма как да бъдат избегнати. Всъщност, в старанието си да подобрят организацията, те може да развалят няколко неща, които обаче в крайна сметка си заслужават, стига да бъде постигнато позитивното развитие в дългосрочен план. Понякога най-доброто нещо, което можете да направите, е да се отпуснете и да позволите на хората да намерят сами най-добрия начин за разрешаването на проблемите, които тормозят организация.
6. Изградете доверие между вас и служителите
Доверието е основата, върху която се гради взаимното уважение и лоялност между лидера и неговите последователи. Бъдете човек, който спазва своите обещания. Подкрепяйте вашия екип, както в добрите, така и в лошите времена. Ако кажете, че ще направите нещо, не опитвайте да се измъкнете от поетия ангажимент и се постарайте на всяка цена да удържите на думата си.
.............
Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.