Тайната на ефективната комуникация на работното място

Тайната на ефективната комуникация на работното място

Създаването на ефективна работна среда, която е целенасочена и резултатна, изисква активно участие от страна на вашите служители. Този процес отнема време и отворена комуникация от всяка част на компанията, за да проработи.

Когато създавате среда, която дава на хората свободата да говорят открито и искрено, без да се страхуват от негативни последствия, виe изграждате компания, която има предимството да разполага с различни гледни точки и да не се ограничава с един начин на мислене и работа.

Възможността да говорят свободно ще позволи на служителите да разпознават и изтъкват проблемите, преди да са се превърнали в кризи, както и да откриват и да се възползват навременно от възможностите, които се откриват пред компанията.

Това са 5 ефективни начина за разбиване на комуникационните бариери и насърчаване на дискусиите в бизнеса.

1. Изграждане на нови мостове

На първо място, забравете за остарелите разбирания за общуването и за стандартните канали на комуникация, които просто забавят процеса и поставят ненужни ограничения и рамки. Създайте екипи, в които участват хора от различни отдели на компанията, и провеждайте работни събития, събиращи на едно място служители, който обикновено не контактуват помежду си на работа. Колкото повече мостове между отделните служители, мениджъри и отдели изградите, толкова по-ефективна ще бъде комуникацията.

2. Реорганизиране на работния процес

Може да издигнете тиймбилдинга до още по-големи висоти, като разпределите служителите в екипите според проекта, върху който работят, вместо по отделите, към който принадлежат. Този подход ще сведе до минимум разграниченията „ние срещу тях“ между различните отдели и ще насърчи отворената комуникация и съвместната работа за постигането на една обща цел - растежа и развитието на компанията.

3. Даване на личен пример

Като лидер вие сте този, който задава стандартите за всички останали. Ако сте открити и честни, хората ще последват примера ви и ще започнат да изказват по-свободно своите мисли. Когато искате да видите някаква промяна във вашите служители, бъдете първия, който ще я направи и ще даде личен пример.

Продължава на страница 2.

4. Насърчаване на прозрачността

Публично хвалете служителите за тяхната искреност, независимо дали новите, които те ви носят, са добри или лоши. Добавете ефективната комуникация при критериите за оценка на представянето на служителите и я превърнете в един от основните фактори, от които зависи дали един служител ще получи повишение или не.

5. Слушайте и се учете

Окуражете хората да говорят с вас за всичко, което се случва в организацията, като слушате внимателно и се учите от това, което те казват. Това не означава, че трябва да се съгласявате със всичко, което казват, но бързайте да ги критикувате и да ги наказвате за тяхната честност. Слушането обикновено е много по-полезно за заздравяването на една връзка, защото в повечето случаи даването на съвети измества центъра на разговора върху вас, вместо върху нуждите на служителите, на компанията и на вашите клиенти.

...............

Питър Иконъми, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ