Успешни стратегии
Ако компанията не предлага актуални за пазара на труда възнаграждения на хората си, не може да претендира за успешна работодателска марка
- Как се развива работодателска марка в България?
- Всяко наше действие цели да развие или подобри работодателската марка на нашите партньори – основата за успешно привличане и задържане на хора. Освен чрез ежедневна правилна комуникация с всички кандидати и служители на въпросните организации обръщаме внимание и на устойчивите решения. Ключът към тях са метриките и данните, които използваме в работата си. Услугите ни в посока пазарни и вътрешни HR проучвания са едни от най-използваните в нашето портфолио.
За да създадем или подобрим работодателската марка на наш клиент, първо правим проучване на това каква е тя. Измерваме как компанията е оценена от хората в нея, от потенциалните щ кандидати на пазара. Оценяваме как изглежда процесът по привличане на служители, какво може да бъде подобрено. Както Питър Дракър казва: „Ако не можете да го измерите, не можете да го управлявате“.
- Какви са проблемите, които срещате, и как ги разрешавате?
- Обичайно компаниите се фокусират върху развитие на работодателската си марка, за да могат да привличат нови хора в екипите си. Но преди всичко всяка солидна организация следва да обръща внимание на хората, които вече работят в нея. Проучванията ни за ангажираност и удовлетвореност на служители, използващи уникален за българския пазар подход, целят да идентифицират мотиваторите на хората, начините за повишаване на ефективността от работата им и дългосрочния план за развитие и задържане. Съветваме клиентите си да провеждат подобни проучвания поне веднъж годишно, използвайки сходна методология всеки път. Това дава възможност да можем да измерим правилно развитието на състоянието на всяка компания. След самото проучване следват изводите от него, а планът за действие в края на проучването трябва да бъде изпълнен.
Отделно при днешното динамично повишение на равнищата на заплати в страната разработването и прилагането на подходяща система за възнаграждение на служителите е от ключово значение за всеки бизнес. Не можем да говорим за успешна работодателска марка, ако компанията не предлага актуални за пазара на труда възнаграждения на хората си. При всички наши проучвания на заплати целим да създадем и оптимизираме справедлива система за възнаграждение с оглед както личен принос на служителя, така и нивата на преките конкуренти като работодател на съответната компания. Същевременно с това вземаме под внимание и цялостната организация на труда и платежоспособността на компанията.
- Какви предимства дава на компанията усилието да развиеш силна работодателска марка?
- Желаната и търсената организация е съвкупност от материални и нематериални характеристики, които я правят атрактивна и предпочитана като място за развитие на потенциала на отделния човек. При днешните предизвикателства на пазара на труда нито една организация не би могла да си позволи да не развива своята работодателска марка – лицето си пред широката аудитория.
Текстът е публикуван в бр. 03/2022 на сп. Мениджър"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.