Доц. д-р инж. Надя Маринова: Да правиш революции означава да можеш да поемаш огромна отговорност

Доц. д-р инж. Надя Маринова: Да правиш революции означава да можеш да поемаш огромна отговорност

Доц. д-р инж. Надя Маринова: Да правиш революции означава да можеш да поемаш огромна отговорност

Доц. д-р инж. Надя Маринова е преподавател в Нов български университет и мениджър на редица проекти в различни сфери на бизнеса. Тя преподава управление на проекти, мениджмънт и маркетинг и същевременно ръководи, консултира и реализира проекти в областта на туризма, строителството и онлайн обучението. Член е на постоянната Комисия по стопански науки и управление в Националната агенция по оценка и акредитация (НАОА) към Министерския съвет и един от създателите на дистанционното обучение в България.

Q&A

С какво свързвате новаторския дух?

За мен иноваторски дух е промяна, понякога дори с цената на това да обърнеш всичко наопаки. Това е да имаш смелостта и силата да реализираш мечтите си, като им добавиш креативност чрез набелязването на конкретни действия. Движещата сила са промяната и прилагането на нестандартни подходи. Убедих се, че промяната в установените бизнес процеси във всички сфери на дейност винаги е носител на напредък. Понякога реализацията на някои от идеите ми е равносилна на революции. Но да правиш революции означава да можеш да поемеш огромна отговорност. Да си сигурен в стратегия си и да можеш да доведеш проекта до успешен край. Във всеки нов проект, особено използвайки нови подходи, винаги има подводни камъни и непредвидени обстоятелства. Трябва да си готов за тях и да имаш силите да ги превъзмогнеш.

Вродено качество ли е иновативното мислене?

Човек не се ражда иноватор, той развива тази способност, като трупа житейски и трудов опит. Нуждата от иновативни подходи се поражда от осъзнатата необходимост от промяна. Прилагането им вече е задължително, за да сме конкурентоспособни и пазарът да не ни изхвърли.

Примерите, които мога да дам за част от иновативните действия, които предприех, са в няколко области:

  • В сферата на туризма – в условията на ковид пандемията се наложи много бързо да се преориентират мениджмънт и маркетинговите стратегии, за да продължи предоставянето на хотелиерски услуги, но по нови правила. Усилията ни се насочиха към повишаване на вниманието за опазване на здравето на клиентите, промяна в начина на настаняване и изхранване на гостите, преориентиране на голяма част от помещенията във фамилни стаи, осигуряване на изолираност и самостоятелност на клиентите и др.
  • В строителния бранш – наред с тренда устойчивост, който следваме, се насочихме към въвеждане на нови материали и технологии и удовлетворяване на потребностите на пазара, който става все по-взискателен.
  • В образованието и дистанционното обучение – предприехме действия по налагането на дигиталните технологии и използването на иновативните инструменти в учебния процес, а в учебните материали въведохме мултимедийни елементи и видео.

Стартирахме тези дейности много преди пандемията. В периода на ковид ограниченията просто се видя ползата от тях, докато преди това сякаш обществото не ги приемаше сериозно.

Кой е последният проект, в който вложихте новаторско мислене и подход?

Новаторството превръща идеята в продукт, създаващ стойност за потребителите, които от своя страна са готови да платят за това. Заложих на това при проектирането на един от последните ми проекти, сградата New Point. Реализацията ѝ ме кара да се чувствам изключително горда и благодарна на целия екип. В New Point съчетах мечтите, уменията и познанията си, като приложих цялата си креативност.

Кои са отличаващите характеристики на сградите, които строите?

Сграда New Point е изпълнена изцяло с висококачествени материали и енергоспестяващи технологии. Дизайнът е моята гордост. Направихме жилищна сграда, съчетаваща в себе си удобството на хотел и уюта на собствен дом. Интериорът на общите части е по подобие на хотелите – има удобни канапета, масички, картини по стените. Помислили сме и за най-дребните детайли, като например постоянно дискретно осветление на всеки звънец на входните врати, както и над номерата над самите апартаменти.

Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ