Бизнес перспективи: Повечето компаниите гледат на устойчивостта като на двигател на приходи и рентабилност

Бизнес перспективи: Повечето компаниите гледат на устойчивостта като на двигател на приходи и рентабилност

По-голямата част от компаниите гледат на устойчивостта като на възможност за създаване на стойност, като повече от три четвърти виждат потенциални ползи, вариращи от по-високи приходи и рентабилност до по-ниска цена на капитала, въпреки че много от тях също очакват повишени разходи, свързани с устойчивостта, и необходимост от значителни инвестиции. Това се посочва в проучване на Morgan Stanley, цитирано от esgtoday.com.

За проучването „Sustainable Signals: Understanding Corporates' Sustainability Priorities and Challenges“ Morgan Stanley анкетира повече от 300 публични и частни компании от широк спектър от индустрии и с приходи над 100 милиона долара в Северна Америка, Европа и Азиатско-тихоокеанския регион.

Според прочуването почти всички компании вече осъзнават въздействието на устойчивостта върху техните дългосрочни корпоративни стратегии, като 85% от респондентите съобщават, че виждат устойчивостта като възможност за създаване на стойност, включително 53%, които я разглеждат предимно като двигател за създаване на стойност, и 32%, които я смятат както за инструмент за създаване на стойност, така и за такъв за управление на риска. 15% гледат на устойчивостта предимно като на инструмент за управление на риска. Само 1% отговарят, че устойчивостта не е значима за дългосрочната корпоративна стратегия.

Устойчивостта като възможност за създаване на стойност оглавява списъка с „много значими“ причини, докладвани от компаниите за преследване на стратегии за устойчивост, посочена от 50% от анкетираните, следвана плътно от спазването на правителствените разпоредби с 48% и моралното задължение с 47%.

Според проучването повече от 80% от компаниите виждат потенциални финансови възможности от своите стратегии за устойчивост през следващите пет години, включително 81%, които смятат, че устойчивостта е малко (41%) или много (40%) вероятно да доведе до по-висока рентабилност. 79% гледат на устойчивостта като на възможност за стимулиране на по-високи приходи (35% много вероятно, 44% донякъде вероятно) и 82% за подобряване на възможностите за генериране на пари (38% и 44%). Друга ключова полза, подчертана от проучването, е подобреният достъп до капитал, като 77% от респондентите съобщават, че устойчивостта може да доведе до по-ниски разходи за собствен капитал или дълг през следващите пет години.

Макар че респондентите виждат възможности да се възползват от устойчивостта, проучването установи, че компаниите също са наясно с потенциалните предизвикателства и разходи, свързани с техните стратегии за устойчивост, като 69% очакват много (28%) или малко вероятни (41%) разходи от променящите се процеси, 72% виждат по-високи разходи или правни рискове от регулации в сферата на устойчивостта, а 73% очакват по-високи разходи или недостиг на суровини през следващите пет години. Най-често посочваното  предизвикателство, докладвано от респондентите, е преструктурирането на веригите за доставки, за да се изпълнят задълженията за правата на човека, което се счита за малко или много вероятно от 74% от компаниите.

31% от респондентите съобщават, че необходимото високо  ниво на инвестиции е значителна пречка за предоставянето или установяването на стратегия за устойчивост, в допълнение към 28%, които цитират конфликти с финансовите цели на компанията. 22% казват, че трудно е да се оправдае краткосрочното отрицателно финансово въздействие, дори с дългосрочните ползи.

Проучването установи също така, че почти всички компании (92%) очакват изменението на климата да повлияе на техните бизнес модели до 2050 г., докато 23% съобщават, че това вече е риск за техния бизнес модел днес – процент, сходен с този на други водещи рискове, включително технологични промени (25%), действия на конкуренти (25%) и нестабилност на веригата за доставки (23%).

Проучването също така подчертава осъзнатата нужда от компаниите от експертен опит в областта на устойчивостта на ниво борд, като 57% от респондентите съобщават, че членовете на борда могат да се възползват от повече познания по отношение на разпоредбите за устойчивост и 43% по отношение на финансовите инструменти за устойчивост. Като цяло само 37% от респондентите са съгласни, че бордът на техните компании има опит в областта на устойчивостта.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ