Brand Finance: Без промяна в Топ 5 на най-ценните марки в Швейцария

Brand Finance: Без промяна в Топ 5 на най-ценните марки в Швейцария

Brand Finance: Без промяна в Топ 5 на най-ценните марки в Швейцария

Първите пет швейцарски марки са нараснали с 10% като стойност, но с малко движение, без нови или отпаднали сред Топ 5. На първо място се нарежда Nestlé (стойността на марката нараства с 11% до 21,3 милиарда швейцарски франка), следвана от Rolex (стойността на марката се повишава с 32% до 10,2 милиарда швейцарски франка), която сега се нарежда на второ място, изпреварвайки UBS (стойността на марката се повишава с 6% до 9,28 милиарда швейцарски франка) и Roche (стойността на марката спадна с 3% до 8,05 милиарда швейцарски франка) в класацията.

Всяка година водещата консултантска компания за оценка на марката Brand Finance подлага на тест 5000 от най-големите марки и публикува над 100 доклада, класирайки марките във всички сектори и държави. Топ 50 на най-ценните и най-силни швейцарски марки в света са включени в годишната класация на Brand Finance Switzerland 50 2023.

В допълнение към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance също така определя относителната сила на марките чрез балансирана карта с показатели, оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала на заинтересованите страни и бизнес ефективността. В съответствие с ISO 20671, оценката на Brand Finance за капитала на заинтересованите страни включва оригинални данни от проучване на пазара от над 100 000 респонденти в 38 държави и в 31 сектора.

Rolex демонстрира устойчивостта на луксозните марки в ерата след COVID, след нарастване на търсенето на ключови пазари като САЩ и Обединеното кралство. В допълнение към стойността на марката, силата на марката на Rolex също се подобри, достигайки BSI от 88 от 100 и съответния рейтинг AAA. Rolex може да се похвали с голяма и устойчива клиентска база, на чието търсене Rolex може да разчита въпреки сътресенията на пазара. Неговите дъщерни марки, като ултра-ексклузивния Patek Philippe, също се радваха на нов успех през изминалата година.

Този феномен на растеж не се ограничава до Rolex и производителите на луксозни часовници. Според Bain and Co., пазарът на луксозни марки е нараснал с 21%. С ключови местни марки като TAG Heuer (стойност на марката CHF2,51 милиарда), Omega (стойност на марката CHF4,29 милиарда) и Jaeger-LeCoultre (CHF1,42 милиарда), това е добра новина за ландшафта на швейцарските марки.

Nespresso (стойността на марката нараства с 217% до 2,72 милиарда швейцарски франка) е най-бързо развиващата се швейцарска марка за тази година, което се дължи на финансовите разкрития на бранда майка Nestlé.

Зад Nespresso е Alpiq (стойността на марката нараства с 87% до 993 милиона швейцарски франка). Генераторът на електроенергия беше значително подпомогнат от високите цени на енергията, което почти удвои приходите на марката през последната година. На швейцарския пазар Alpiq избягва високите цени на газа чрез водноелектрическа инфраструктура, докато потребителите на други пазари поемат тежестта на високите цени.

Като част от своя анализ, Brand Finance оценява ролята, която специфичните атрибути на марката играят при стимулирането на цялостната стойност на марката. Един такъв атрибут, чиято значимост нараства бързо, е устойчивостта. Brand Finance оценява доколко устойчиви се възприемат конкретни марки, представени чрез „оценка за възприемане на устойчивост“. Стойността, която е свързана с възприятията за устойчивост, след това се изчислява за всяка марка.

Въпреки увеличаването на стойността на марката и добрата стопанска година, Nestlé все още се изправя пред умерен имидж по отношение на устойчивостта. В новия Индекс за възприемане на устойчивостта на финансирането на марката, Nestlé получи оценка за възприятия за устойчивост (SPS) от 4,1 от 10. Имиджът на Nestlé все още се формира от позицията му на производител на опаковки за еднократна употреба, както и от противоречията около неетичната реклама и принудителния труд. В отговор инициативи като произведени от хартия, рециклируеми капсули Nespresso и разширяване на продуктовите гами на растителна основа отговарят на търсенето на потребителите за по-голяма устойчивост и на свой ред се отразяват в познаваемостта на марката. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ