Diageo продава бизнеса с Bushmills, разширява присъствието си на пазара на текила

Diageo продава бизнеса с Bushmills, разширява присъствието си на пазара на текила

Diageo продава бизнеса с Bushmills, разширява присъствието си на пазара на текила

Един от най-големите алкохолни производители Diageo се договори с Casa Cuervo да поеме собствеността и пълния контрол върху глобалния бизнес на Tequila Don Julio. Освен това Casa Cuervo се съгласи да прекрати предсрочно договора си за производството и разпространението на продуктите на Smirnoff в Мексико. В замяна Diageo ще продаде Bushmills на Jose Cuervo Overseas. Diageo ще получи кеш 408 млн. щ.долара при финализирането на сделката, което се очаква в началото на 2015 г., след процедурите по одобрение на части от договора.

Очаква се едва през третата година сделката да излезе на нулева печалба. Ако бъде финализирана в началото на календарната 2015 г., а нетните постъпления бъдат използвани за редуциране на дълга при среден лихвен процент, придобивката ще намали текущия нетен доход на акция на Diageo с 0,6% за фискалната година, завършваща на 30 юни 2015.

Главният изпълнителен директор на компанията Иван Менезес коментира: „Сделката отговаря на две от най-важните ни цели. Подсигурихме си позициите в разрастващите се сегменти на супер и ултрапремиум продуктите на пазара на текила и засилваме влиянието си на глобалния пазар, като разширяваме позициите си в Мексико, където сме водещи. Мексиканският пазар за алкохолни напитки обаче има огромен потенциал за растеж. Ние от Diageo искаме да се възползваме от тази възможност да подобрим ширината и дълбочината на портфейла си от активи. Тази сделка отразява и стратегията ни – да затвърдим позициите си на най-бързо разразстващите се пазари в света и да сме в челото на индустрията, като подкрепим усилията ѝ да излезе на потенциалните пазари с най-голям бъдещ ръст. Изключително съм доволен от подписването на този договор.“

Детайлите по споразумението са конфиденциални. Обемът и нетните продажби на продуктите на Smirnoff в Мексико във фискалната година до 30 юни 2014 г. са били съответно 285 хил. каси и 9 млн. паунда. Обемът на продажбите на Bushmills за същия период са съответно 800 хил. каси, а нетната им стойност - 57 млн. паунда.  Tequila Don Julio са постигнали обем от 590 хил. каси, при нетни продажби на стойност 105 млн. паунда, от които Diageo е реализирала 345 хил. каси и 75 млн. паунда (отново в годината до 30 юни 2014 г.).

Diageo e лидер на глобалния пазар на алкохолни напитки, с изключително разнообразен продуктов асортимент в различните категории спиртни напитки, бира и вино. Марките на компанията включват уискитата Johnnie Walker, Crown Royal, JεB, Buchanan’s, Windsor и Bushmills, водките Smirnoff, Cîroc и Ketel One, както и Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray и Guinness.

Diageo е глобална компания, а продуктите ѝ се предлагат в повече от 180 страни по света. Компанията е листвана на Лондонската фондова борса и на Нюйорската фондова борса

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ