Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|GLOBUL отчете ръст на договорите
Клиентите на абонаментните програми на GLOBUL са се увеличили с над 11% през второто тримесечие на годината, в сравнение със същия период на 2010 г. Това гласи официална информация, изпратена от компанията.
Абонатите на GLOBUL с договор наброяват 2,4 милиона души, което е над 60% от всички клиенти на оператора. Към края на юни 2011 г. общият брой на клиентите на GLOBUL е надминал 4 милиона, което е ръст от 2,1% в сравнение със същия период на миналата година.
Тенденциите, които се наблюдаваха на българския телекомуникационен пазар през последната година, продължават да се наблюдават и през второто тримесечие на 2011 г., коментират от GLOBUL. Сложната макроикономическа обстановка продължава до води до запазване на ниските нива на потреблението в условията на пазар, който като цяло е вече близо до точката на насищане, с проникване на мобилните услуги от над 140%, отбелязват те.
Засилената конкуренция е довела до още по-силен спад в крайните потребителски цени на телекомуникационните услуги в бизнес сегмента.
Мобилните услуги за пренос на GLOBUL са отразили сериозен ръст през второто тримесечие на 2011 г. Клиентите на тези услуги са се увеличили с над 180% спрямо същия период на миналата година. Растеж се наблюдава и в броя на потребителите на фиксираните услуги на оператора, които са достигнали близо 180 000.
Компанията отчита, че миграцията на потребители на предплатени услуги към абонаментните програми на GLOBUL продължава, макар не толкова интензивно колкото през 2010 г. Това като цяло е довело до намаляване на общия брой потребители на предплатените услуги на GLOBUL.
Приходите от услуги на GLOBUL през второто тримесечие на 2011 г. са намалели с 6,6% спрямо същия период на миналата година, най-вече поради по-ниските цени за терминиране и засилената конкуренция в корпоративния сегмент.
През месеците от март до юни GLOBUL и GERMANOS са успели да намалят разходите си с над 2,5% спрямо второто тримесечие на 2010 г. чрез целенасочени мерки за рационализиране на разходите най-вече в дистрибуцията, рекламата и администрацията. В резултат от тези мерки, печалбата преди лихви, данъци и амортизации на компанията за тримесечието е намаляла с 6,8%.
Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL през второто тримесечие на 2011 г. е продължило да се увеличава и е достигнало до 151 минути на месец или с 13% повече от същия период на миналата година. Средният приход от един потребител е достигнал 15,70 лв., което е с 10% по-малко от второто тримесечие на 2010 г.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.