Обучение във фирмата - спасение в условията на недостиг на таланти на пазара на труда

Съществува ясна разлика между професионалните образователни профили и настоящите изисквания на компаниите, които все повече се фокусират върху търсенето на работници с широк спектър от умения, главно дигитални, но също и такива, които са свързани с нематериални активи, като креативност и комуникативни умения, които все повече присъстват сред качествата, необходими за достъп до работа. Това се разкрива в доклада "Непрекъснато обучение в ерата на дигитализацията: Тенденции 2023", изготвен от норвежката платформа Videocation, който описва подробно предизвикателствата, пред които са изправени компаниите в Испания поради бързата дигитализация на икономиката и войната за най-търсените профили сред организациите, предава abc.es.
Експертите в областта посочват, че преквалификацията на работниците е най-ефективното решение срещу недостига на таланти, въпреки че обясняват, че това включва по-добро обучение на служителите вътре във фирмата, а това от своя страна изисква повече усилия от страна на работодателите да осигурят необходимите средства.
В този смисъл проучването Videocation показва, че има нарастващо търсене на обучение в компаниите. Тъй като компаниите не могат да намерят профилите, от които се нуждаят, все повече и повече специализирани курсове се изискват от компаниите, или тези, насочени към "повишаване на уменията" (т.е. задълбочаване на знанията) или "преквалификация" (придобиване на нови знания).
"Преди вътрешното обучение се разглеждаше като допълнение и стимул за служителите, а днес то се превърна в спешна необходимост и основен елемент както за компаниите, така и за работниците", посочват авторите на изследването.
Появява се все по-модерната идея за "рециклиране" на работната сила вместо наемане на нови служители, което е много по-скъп и рисков вариант за компанията. "Това е въпрос на оперативна ефективност, но и на финансова, тъй като в много случаи се инвестират повече пари и време в наемането на външни специалисти, отколкото в обучението на самия персонал", посочват от норвежката компания, специализирана в предлагането на курсове за обучение.
"Корпоративното микрообучение" е иновативна образователна подкрепа, която се характеризира с кратко, директно и динамично съдържание. Накратко, това са "микро-хапчета" или кратки курсове, които могат да се следват през мобилни телефони и които са представени във формати като видеоклипове, инфографики и дори подкасти. Виртуалната реалност също е включена в микса от предложения за курсовете на бъдещето.
Сред най-ценените умения на кандидатите обаче не всичко е дигитализация. Така наречените "меки умения" се потвърждават като основни способности в хибридни, гъвкави и ниско йерархични работни среди като тези, наложени от цифровизацията. Креативността, убеждаването, комуникационните умения и управлението на времето сега са най-търсените умения на пазара на труда по целия свят.
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Томислав Дончев: Конкурентоспособността идва от знанието
Технологии |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Агентите на ФБР: Спирането на работата на правителството застрашава националната сигурност
Свят |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.