Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Стойността на глобалните козметични марки достигна рекордните 160 млрд. долара

50-те най-ценни козметични марки в света достигнаха рекордната комбинирана стойност от 160 милиарда щатски долара. Това показват данните на водещата световна консултантска компания за оценка на марки Brand Finance, която за 15-ата година изготвя класация за козметика.
За първи път Brand Finance анализира стойността на марката и силата на козметичните операции на луксозните марки, отделно от техните предложения за дрехи и аксесоари. В резултат на това пет луксозни марки влизат в класацията: Chanel, Valentino, Gucci, Yves Saint Laurent и Bulgari. Chanel изпреварва L'Oréal, за да се превърне в най-ценната козметична марка в света, слагайки край на петгодишното царуване на L'Oréal начело на класацията.
Марката Chanel се оценява на 27,3 милиарда щатски долара – повече от 1,75 пъти повече от 15,6 милиарда щатски долара на L'Oréal, въпреки че отбелязва 17% увеличение тази година. Chanel е и третата най-силна марка в сектора, с индекс на силата на марката (BSI) от 87,7 от 100. Проучването на Brand Finance подчертава представянето на Chanel по отношение на репутацията и вниманието сред потребителите, особено във Франция, Италия и Обединеното кралство.
В регионален план Франция изпревари САЩ като водещ фактор за стойността на козметичните марки в световен мащаб, като сега представлява близо 47% от общата стойност на класацията. Това е и най-бързо развиващият се регион, благодарение на навлизането на Chanel.
САЩ, макар и с най-голям брой марки - 18, сега заемат второ място по стойност на марките, съставлявайки 34% от общата стойност.
Китайските козметични марки в топ 50 в света са намалели с 14% на годишна база, подхранвани от спадове при три от четирите марки в класацията. Марката за грижа за косата Clear е единствената китайска марка в класацията, която е регистрирала увеличение на стойността на марката с 13% до 1,1 милиарда щатски долара.
Осем от 10-те най-ценни марки от 2024 г. отбелязаха ръст на стойността на марката си за 2025 г. Според данни на Brand Finance, Guerlain отбеляза най-бърз ръст на стойността на марката в класацията, с 23% до 7,7 милиарда щатски долара, благодарение на иновациите и силния импулс в категорията парфюми.
Old Spice, Rexona и Nivea също се нареждат сред 10-те най-бързо развиващи се козметични марки, отразявайки нарастващото търсене на дезодориращи продукти, тъй като 2024 г. отбеляза най-топлата година в историята. Класирана на седмо място в световен мащаб, стойността на марката Dove също нарасна, увеличавайки се с 10% до 5,9 милиарда щатски долара.
„Класацията Cosmetics 50 2025 разкрива, че марките, които инвестират в иновации и засилват своя премиум статус, отбелязват забележителни печалби – стойността на марката Guerlain се е увеличила с 23%, Shiseido е нараснала с 15%, а Lancôme с 11%. Козметичните марки се възползват от нарастващото потребителско търсене на луксозни и премиум козметични продукти, където ексклузивността се цени все повече“, коментира Ани Браун, директор „Оценка“ в Brand Finance.
Gillette е най-силната козметична марка в света, получавайки BSI оценка от 89,6 от 100 и е единствената марка в класацията с рейтинг AAA+. Проучване на Brand Finance показва, че Gillette се радва на силни възприятия за марката на повечето световни пазари. Тя получава високи оценки (10 от 10) за познаване на марката, доверие и избор, подкрепени от експозицията на марката към целевите потребители чрез спонсорство на известни спортни отбори и събития като New York Yankees, New England Patriots и Шампионската лига на УЕФА.
Данните обаче подчертават и липса на връзка с китайските потребители, регион, където резултатите са значително по-ниски, което сигнализира за ключова възможност за растеж за Gillette през следващите години.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.