Стойността на глобалните козметични марки достигна рекордните 160 млрд. долара

Стойността на глобалните козметични марки достигна рекордните 160 млрд. долара

50-те най-ценни козметични марки в света достигнаха рекордната комбинирана стойност от 160 милиарда щатски долара. Това показват данните на водещата световна консултантска компания за оценка на марки Brand Finance, която за 15-ата година изготвя класация за козметика. 

За първи път Brand Finance анализира стойността на марката и силата на козметичните операции на луксозните марки, отделно от техните предложения за дрехи и аксесоари. В резултат на това пет луксозни марки влизат в класацията: Chanel, Valentino, Gucci, Yves Saint Laurent и Bulgari. Chanel изпреварва L'Oréal, за да се превърне в най-ценната козметична марка в света, слагайки край на петгодишното царуване на L'Oréal начело на класацията.

Марката Chanel се оценява на 27,3 милиарда щатски долара – повече от 1,75 пъти повече от 15,6 милиарда щатски долара на L'Oréal, въпреки че отбелязва 17% увеличение тази година. Chanel е и третата най-силна марка в сектора, с индекс на силата на марката (BSI) от 87,7 от 100. Проучването на Brand Finance подчертава представянето на Chanel по отношение на репутацията и вниманието сред потребителите, особено във Франция, Италия и Обединеното кралство.

В регионален план Франция изпревари САЩ като водещ фактор за стойността на козметичните марки в световен мащаб, като сега представлява близо 47% от общата стойност на класацията. Това е и най-бързо развиващият се регион, благодарение на навлизането на Chanel.

САЩ, макар и с най-голям брой марки - 18, сега заемат второ място по стойност на марките, съставлявайки 34% от общата стойност.

Китайските козметични марки в топ 50 в света са намалели с 14% на годишна база, подхранвани от спадове при три от четирите марки в класацията. Марката за грижа за косата Clear е единствената китайска марка в класацията, която е регистрирала увеличение на стойността на марката с 13% до 1,1 милиарда щатски долара.

Осем от 10-те най-ценни марки от 2024 г. отбелязаха ръст на стойността на марката си за 2025 г. Според данни на Brand Finance, Guerlain отбеляза най-бърз ръст на стойността на марката в класацията, с 23% до 7,7 милиарда щатски долара, благодарение на иновациите и силния импулс в категорията парфюми.

Old Spice, Rexona и Nivea също се нареждат сред 10-те най-бързо развиващи се козметични марки, отразявайки нарастващото търсене на дезодориращи продукти, тъй като 2024 г. отбеляза най-топлата година в историята. Класирана на седмо място в световен мащаб, стойността на марката Dove също нарасна, увеличавайки се с 10% до 5,9 милиарда щатски долара.

Класацията Cosmetics 50 2025 разкрива, че марките, които инвестират в иновации и засилват своя премиум статус, отбелязват забележителни печалби – стойността на марката Guerlain се е увеличила с 23%, Shiseido е нараснала с 15%, а Lancôme с 11%. Козметичните марки се възползват от нарастващото потребителско търсене на луксозни и премиум козметични продукти, където ексклузивността се цени все повече“, коментира Ани Браун, директор „Оценка“ в Brand Finance. 

Gillette е най-силната козметична марка в света, получавайки BSI оценка от 89,6 от 100 и е единствената марка в класацията с рейтинг AAA+. Проучване на Brand Finance показва, че Gillette се радва на силни възприятия за марката на повечето световни пазари. Тя получава високи оценки (10 от 10) за познаване на марката, доверие и избор, подкрепени от експозицията на марката към целевите потребители чрез спонсорство на известни спортни отбори и събития като New York Yankees, New England Patriots и Шампионската лига на УЕФА.

Данните обаче подчертават и липса на връзка с китайските потребители, регион, където резултатите са значително по-ниски, което сигнализира за ключова възможност за растеж за Gillette през следващите години.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 декември. Бъдни вечер! Имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени
Зеленски: Последният мирен план предвижда възможно изтегляне на Украйна от изтока
Квалифицираният електронен подпис става стандарт в държавната администрация
Дневните пари при командироване в страната ще станат 22 евро от януари
Времето: Обилни валежи в няколко области в западната част на страната
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Лари Елисън лично гарантира над 40 млрд. долара за офертата на Paramount за придобиване на Warner Bros.
Как философията може да помогне в борбата с бърнаута