Великите иновации заслужават велики имена

Великите иновации заслужават велики имена

Името, дадено на иновация има голямо значение. Големите иновации не могат да оцелеят без голямо име. Особено ако иновацията е продукт, услуга, нещо, което ще трябва да се продаде, нещо, което се нуждае от марка. Имената имат огромно значение - Apple добавя по едно i на всеки свой нов продукт и той моментално става лесно разпознаваем и желан от хората.

Когато сте изправени пред следващо поколение продукти имате избор да продължите традицията с вече съществуващо име или да изберете ново. Клиентите отделят специално внимание на иновациите, но също така са подозрителни към тях. Те са заинтересовани, но и предпазливи. Запомнящото се име не е гаранция за успех, но е крачка към него.

Новите имена насърчават новостите. За по-голямата част от клиентите, това води до различни предположения за рискове и ползи от закупуването на нов продукт. Първоначално новото име е единственото, което представя новия продукт.

Хардкор геймърите, реагираха гневно на името на конзолата Wii, но Nintendo успешно насочи този продукт към хора, които не са използвали конзоли досега. Мнозина критикуваха името, но компанията спечели ценното внимание на не-геймърите. Nintendo има две истории, които обясняват името на новата марка. Първо, че Wii означава, игри за групи.Второ, че Wii означава "свалянето на боговете" (Sony и Microsoft) на древен японски.

Разбирането на вероятните реакции на клиентите позволява да управлявате тези реакции. Продукти с нови имена, особено странни нови имена, се възползват от вниманието на потребителите.

Съществуват и имена, които насърчават приемствеността. Клиентите очакват новият продукт да бъде лесен за изучаване и да бъде "по-добър", отколкото старата версия. Тези, които не са ползвали предишните ви продукти е по-малко вероятно да забележат новите функции и клиентите могат да бъдат нещастни, ако радикална иновация се крие под старо име. Когато вкусът на Кока-Кола например беше променен, много клиенти бяха шокирани. Те не искаха коренно различен вкус, когато купуваха традиционния си фаворит.Кока-Кола върна стария вкус само три месеца по-късно. Новият вкус не е проблем - проблемът е пускането на нов вкус в бутилки със старото име.

Има много неща, които трябва да имате предвид, когато мислите за ново име на продуктите си. Изучаването на реакциите на потребителите и правилното им разбиране ще ви донесе предимство пред конкурентите.

Макс Маккоун за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ