Кажете го директно!

Кажете го директно!

По време на Втората световна война, Уинстън Чърчил подписал класифициран документ, който съюзническите сили чакали, за да влязат в действие. На една от страниците Чърчил написал: "Следете границите". Това съобщение се отнасяло за машинопистката, която изготвяла документа, за да оставя празни полета, в които Чърчил да пише коментарите си.

Когато съюзническите генерали прочели документа, те решили, че са били посъветвани от Чърчил да гледат границите на Англия в югоизточната част, за да спрат възможното нахлуване на противника. Разбира се, не е имало нашествие. За щастие, това недоразумение между Чърчил, неговите генерали и машинописката не довело до ненужна смърт или опустошение. По време на война едно недоразумение може да предизвика истински хаос.

Специалистите в бизнеса също се нуждаят от яснота, а не от неяснота. Когато шефовете, клиентите или служителите им не успяват да изяснят значението на нещо те изпитват тревога. Случвало ли ви се е, когато попитате нещо шефа си той просто да кимне с глава? Дали е разочарован или одобрява казаното, дали кимването му означава, че е доволен или че ще обмисли? Амбициозните хора най-зле от всичко приемат двусмислените отговори.

Ако неяснотите се повторят често, те се превръщат в отрицателни чувства насочени навътре и хората си създават лоши сценарии. Те започват да поставят под въпрос тяхната цел в рамките на компанията.

Като се има предвид нашият рефлекс да тълкуваме погрешно неясната комуникация можем да изразим искането си за яснота по следните два начина:

Изразете несигурността си. Кажете на двусмисления комуникатор, че вие ​​не разбирате какво означава кимванета на главата му или неутралното му изявление. Кажете нещо като, "Съжалявам, но не мога да разбера какво се опитвате да ми кажете ..."

Изразете вашата загриженост. Адресирайте най-големия си страх, който четете в двусмислената комуникация. Без заобиколки. В повечето случаи, вашите притеснения са неоснователни и чувайки от другото лице истината това ще намали безпокойството ви.

Вие имате пълното право да очаквате, че дори и най-големите клиенти и най-великите шефове общуват с вас недвусмислено. Но твърде много от нас знаят, че това невинаги се случва. Ние не питаме за по-голяма яснота, защото се страхуваме от това, което бихме могли да чуем. Ние не искаме да открием, че кимването което получаваме е всъщност едно кимване на разочарование.

По-важното е, че ние се опасяваме, че ще изглеждаме глупави или слаби като помолим за изясняване. И все пак по-добре е да чуем истината, отколкото да позволим тревогите да ни обземат. В повечето случаи, яснота успокоение, тъй като повечето двусмислен хора дори не осъзнават, когато те са неясни. Въоръжени с яснота и директно говорене ние можем да работим по-ефективно, с по-голямо чувство за цел и без страх.

Томас Делонг за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ