Обмислят 5 варианта за третия лъч на метрото в София

Обмислят 5 варианта за третия лъч на метрото в София

Има пет варианта за трети лъч на метрото в София. Те са предложени от чешкия консултант за трасетата и ще бъдат обсъдени от Столична община. Паралелно с това, ще бъде потърсено и мнението на столичани кой според тях е най-уместният.

И при петте става въпрос за изграждане на т.нар."леко метро", а не скоростен трамвай, обясни изпълнителният директор на „Метрополитен" Стоян Братоев .

Ето и предложенията за трасетата:

Първи вариант: От кв. „Княжево" по бул. „Цар Борис Трети", центъра и оттам до бул. „Ботевградско шосе". Капацитетът на това трасе ще е около 115 хил пътника на ден. Изграждането ще струва около 720 млн. лв.

Втори Вариант: По бул. „Владимир Вазов", като трасето ще обслужва ж.к. „Хаджи Димитър", ж.к. „Левски Г", ж.к. „Левски В", оттам до бул. „Мадрид, по бул. „Янко Сакъзов", паметника „В. Левски", бул. „Васил Левски", бул. „Патриарх Евтимий", бул. „Прага", ул. „Св. Г. Софийски", където ще има връзка с трамвайното трасе при бул. „България" и бул. „Иван Е. Гешов". Трасето продължава през ж.к. „Белите брези", бул. „Овча купел" до ж.к. „Овча купел“. Капацитетът на това трасе ще е около 125 хил. пътника на ден. Изграждането ще струва около 750 млн. лв.

Трети вариант: Той е почти идентичен с втория, но разликата е, че при кръстовището между булевардите „Мадрид" и „Евлоги и Христо Георгиеви" трасето ще продължи по „Евлоги и Христо Георгиеви" с връзка с метростанция „Софийски университет" . От там ще продължи по маршрута на втория вариант до бул. „Овча купел". Капацитетът на това трасе ще е около 137 хил. пътника на ден. Изграждането ще струва около 740 млн. лв.

Четвърти вариант: От бул. „Владимир Вазов", театър „София", бул. „Евлоги и Христо Георгиеви", пл. „Орлов мост", бул. „Васил Левски", бул. „Патриарх Евтимий", бул. „Прага", ул. „Св. Георги Софийски", под площта на Медицинска академия, с връзка с трамвая при кръстовището на бул. „Иван Е. Гешов" и бул. „България", през ж.к. „Белите брези", ж.к. „Красно село" и при ул. „Житница" с естакада към ул. „Президент Линкълн", до кв. „Горна баня" с връзка при жп линията София - Перник. Капацитетът на това трасе ще е около 137 хил. пътника на ден. Изграждането ще струва около 730 млн. лв.

Пети вариант: Трасето е идентично с четвъртия, разликата е, че маршрута няма да минава под Медицинската академия, а ще продължава по ул. „Св. Георги Софийски". При Института по хигиена продължава към кръстовището на булевардите „Иван Е. Гешов" и „България" и през ж.к. „Белите брези". Капацитетът на това трасе ще е около 140 хил пътника на ден. Изграждането ще струва около 740 млн. лв.

Стоян Братоев обясни, че общинското дружество „Метрополитен" вече подготвя тръжната документация за избор на строител на продължението на първия лъч на метрото от бул. „Цариградско шосе" до летище София.

По думите му, ако строителството започне догодина до средата на 2014 г. трасето ще бъде изградено, а линията ще бъде удължена с 4 км.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с 5% от следващия месец
Тръмп: Си Цзинпин ще възобнови износа на редкоземни минерали за САЩ
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
Регулаторите подписаха споразумение срещу спекулата преди въвеждането на еврото у нас
Петър Дилов: Присъединяването към еврозоната ще повиши покупателната способност на българите
България е на четвърто място по икономически растеж в ЕС