Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Жените, които променят лидерството: Снежана Семова, "СЕЙНТ ГОБЕН ВЕБЕР БЪЛГАРИЯ"
БЪДЕЩЕТО НА ГОЛЕМИЯ БИЗНЕС е в постигането на лидерство в устойчива среда - с внимание към израстването на хората вътре в компанията и задоволеността на клиента навън. Когато топмениджъри говорят за тенденциите на новото време, чрез които бизнесът може да влияе върху екологията и развитието на обществото, те удивително си приличат не защото копират един от друг. Участниците в глобалната икономика са солидарни членове на инициативи като Глобалния договор. И ангажиментите им в тях са част от корпоративните им политики. Работейки за една от 100-те най-големи индустриални компании в света и избрана за 4. път сред най-иновативните, напълно вярвам в смисъла да инвестираш в политики, които гарантират ефективен и устойчив бизнес, в хора, които грамотно и отговорно да управляват процесите, да развиваш новаторски, несъпоставими с масовите решения, продукти, за да бъдеш различен и предпочитан.
ДА БЪДЕШ ОТГОВОРЕН, значи да пораснеш над първичните цели за обороти и печалби. Да планираш десетки години напред и да знаеш, че за да се развиваш, ти трябва пазар с потенциал, покупателна способност, образована работна ръка, морални ръководители на макро- и микрониво и не на последно място - здрави потребители. Длъжни сме да участваме в процеса на обучение на ученици и студенти и чрез стажантски програми на местна почва. Международните ни отдели за развойна дейност да развиват общи проекти с местните институти. Да подпомагаме социално слабите слоеве чрез коопериране с фондации и държавни структури. Инициативи като Зеления кръг на българските компании, който увеличи своите членове до 300 за 6 години, е пример как бизнесът може да инициира споделяне на зелени практики, целящи устойчиво развитие.
КОНКУРЕНЦИЯТА Е ежедневно състезание - особено в строителния бранш. От малка спортувам и съм свикнала да отчитам добрите страни и евентуалните пропуски на конкуренцията. Тя ми дава повод да се подобрявам, но най-вече провокира новаторство и креативност. Стремеж към усъвършенстване. Необходимо зло. Колкото е по-добра, толкова по-интересно и ефективно за нас.
В сегмента, в който "Вебер" оперира, е доста шарено предвид голямото участие на местни и млади компании и занижен контрол на крайния продукт. Този дисбаланс провокира развитието и на други компетенции, като устойчивост и търпение.
АМБИЦИЯТА НА "СЕЙНТ ГОБЕН ВЕБЕР" е да бъде лидерът, който налага нови тенденции и чиито концепции стават нарицателно. Основният ни стремеж тук е да сме top of mind като разпознаваемост сред клиентите по критериите качество, надеждност и достъпност.
Масовият пазар не вярваше, но това бе изразено гласно от нас през 2009 г.: въпреки кризата секторът ще се насочи към търсенето на качествени решения и гаранции за инвестицията на крайния клиент. Потребителите минаха през търсене на най-евтиното, но за радост, 5 години в строителството стигат, за да се убедят, че балансът цена-качество е постижим със сериозен и доказан във времето партньор.
Относно интереса към комплексното обслужване - още преди 4 години заявихме готовност за такъв сервиз с нашите Home Plan центрове. Основно инвестираме в нов подход към клиентски групи, които преди кризата не бяхме покрили - единичните майстори и крайния клиент, вземащи изцяло решението при избора. Те не познават лично нашите специалисти. Дигиталната платформа www.ProfiClub.bg, стартирала през 2014 г., е място за среща на майстори и собственици на домове. През 2015 г. продължаваме тази активност с над 1000 регистрирани майстори, очакващи своите клиенти.
Да следваш основните си бизнес направления, означава да завладяваш лидерски позиции. В България за нас това са решенията за фасадна топлоизолация, удостоена и на външните пазари със златен медал weber.therm Ultraclima, както и продуктите за полагане на керамика, естествен камък и всякакви плочи.
МОТИВИРАМ СЛУЖИТЕЛИТЕ с личен пример - неуморим работохолизъм, стремеж към професионализъм, желание за диференциране, търсене на иновативното и нестандартното, борбеност. Също така активно участвам в основните важни проекти в компанията. Обичам да уча в крачка от по-опитни колеги. Имам щастието да се срещам с големи лидери и притежавам голям заряд, който давам на хора, които имат желание и нагласа да се развиват.
ПРЕДИ ПРОБЛЕМИТЕ ДА СТАНАТ ГОЛЕМИ ПРОБЛЕМИ, трябва да си подготвен с план за действие, за да не прекъсва дейността. При форсмажорни обстоятелства се действа с екип, ясно запознат с точната последователност на стъпките, който да поведе хората. Голямата компания разчита и на външни съветници - те виждат картината от дистанция и това дава по-ясна представа за важността и размера на проблема. Често колкото си по-близо, толкова по-сложно изглежда. Комуникацията в моменти на промяна е ключова - открита, навременна, недвусмислена. И личният пример - стремя се да съм сред хората и да отговарям на въпросите им, за да чуват от мен как ще се справим със ситуацията. Имала съм такива случаи и тази стратегия работи безупречно.
ЛИДЕРСКИТЕ КАЧЕСТВА, В КОИТО ВЯРВАМ, са способността да си визионер, да изработваш стратегия, да вземаш решения, да комуникираш ефективно и да си адаптивен в динамична среда. Ако средният мениджмънт се изгради така, че лидерът да задава посоката и параметрите, да определя действията заедно със средния ешелон, а задачите и контролът да се извършват от самите тях, бих била реалният лидер. Консултантите казват, че по време на криза има по-ефективни лидерски стилове. Според мен няма идеална среда. Предпочитам визионерския стил в комбинация с такъв според нуждата.
От новия брой на сп. "Мениджър"
ИЗKЛЮЧВАМ, КОГАТО разсъждавам за възможни сфери на развитие, различни от досегашните. Обичам да навлизам в непознати дебри, извън рационалното бизнес мислене - като науки за самопознание. Срещите с различни от моя тип хора ме провокират да изляза от рамката и го правя с удоволствие, особено ако рамката ми е станала тясна. Обичам да мечтая за светове. Които посещавам.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.