Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Bloomberg: Доставите на петрол стават проблемни заради недостиг на танкери и атаките в Червено море

Доставките на петрол от големите превозвачи са достигнали най-ниското си ниво от 40 години на фона на атаките на йеменските хуси срещу кораби в Червено море, пише Bloomberg. Според материала на агенцията пазарът все повече говори за недостиг на танкери на фона на нарастващите прекъсвания на доставките и дългите маршрути, заобикалящи опасните зони на Червено море.
Два супертанкера се подготвят за пускане през 2024 г. (с 90% по-малко от средната годишна стойност за настоящото хилядолетие), а пет през следващата година, пише Bloomberg, позовавайки се на данни на транспортната компания Banchero Costa. Това е най-малкият брой попълнения с танкери за последните 40 години. През 2022 г. за транспортиране са пуснати 42 плавателни съда.
Мениджърът на проучванията на Banchero Costa Енрико Палия казва пред Bloomberg, че ситуацията на пазара на танкери може да стане още по-напрегната. Агенцията отбелязва, че недостигът на танкери идва на фона на спад в доставките по море. С разширяването на маршрута в Червено море (танкерите сега плават около южния край на Африка), т.нар. „тъмен флот“ нараства, което прави много кораби достъпни само за определени клиенти.
Анализаторът на S&P Global Commodity Insights за танкерно корабоплаване Фотиос Кацулас отбелязва, че степента на заетост на танкерния флот се е увеличила с 5% след нападенията на хутите. Въпреки нарастването на поръчките, "необходими са години", докато клиентите ги получат, пише агенцията. Това е така, защото в момента корабостроителниците са пълни с контейнеровози, поръчани по време на пандемията, както и с кораби за транспортиране на втечнен природен газ.
Обстрелът на международни кораби от йеменските хуси се увеличи през декември 2023 г. на фона на войната между Израел и палестинското движение Хамас. От януари насам САЩ и Великобритания многократно са нанасяли удари по цели в Йемен. Според Световната търговска организация промените в маршрутите за корабоплаване поради ситуацията в Червено море са довели до спад в доставките на пшеница през Суецкия канал с почти 40% за две седмици.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Мелони опитва да намали китайската собственост в ключови италиански компании
Икономика |Пекин скъса контактите си с президента на Чехия заради среща с Далай Лама
Свят |Китай създава чрез сливане най-голямата корабостроителна компания в света
Икономика |Европа е увеличила военната си помощ за Украйна през май и юни, сочат данни на германски институт
Свят |Ново мобилно приложение показва цените на лекарствата в лева и в евро
България |Възможно е Зеленски да участва на срещата Тръмп-Путин, но останалата част от Европа е изключена
Политика |Медузи спряха работата на най-голямата атомна централа в Западна Европа
Свят |НАТО оборудва полски вятърен парк в Балтийско море със сензори и радари
Свят |Тръмп нареди да махнат от централни места в Белия дом портретите на Обама и Буш – баща и син
Свят |Кристиано Роналдо се сгоди за приятелката си сред 10-годишна връзка и пет деца
Спорт |България вече съхранява слънчева енергия в батерии
Енергетика |Новата икономика: Кои страни в Европа предлагат най-добрата социална сигурност?
Икономика |Фалитите в Германия нарастват с най-бърз темп от октомври 2024 г.
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.