Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Bloomberg: Доставите на петрол стават проблемни заради недостиг на танкери и атаките в Червено море

Доставките на петрол от големите превозвачи са достигнали най-ниското си ниво от 40 години на фона на атаките на йеменските хуси срещу кораби в Червено море, пише Bloomberg. Според материала на агенцията пазарът все повече говори за недостиг на танкери на фона на нарастващите прекъсвания на доставките и дългите маршрути, заобикалящи опасните зони на Червено море.
Два супертанкера се подготвят за пускане през 2024 г. (с 90% по-малко от средната годишна стойност за настоящото хилядолетие), а пет през следващата година, пише Bloomberg, позовавайки се на данни на транспортната компания Banchero Costa. Това е най-малкият брой попълнения с танкери за последните 40 години. През 2022 г. за транспортиране са пуснати 42 плавателни съда.
Мениджърът на проучванията на Banchero Costa Енрико Палия казва пред Bloomberg, че ситуацията на пазара на танкери може да стане още по-напрегната. Агенцията отбелязва, че недостигът на танкери идва на фона на спад в доставките по море. С разширяването на маршрута в Червено море (танкерите сега плават около южния край на Африка), т.нар. „тъмен флот“ нараства, което прави много кораби достъпни само за определени клиенти.
Анализаторът на S&P Global Commodity Insights за танкерно корабоплаване Фотиос Кацулас отбелязва, че степента на заетост на танкерния флот се е увеличила с 5% след нападенията на хутите. Въпреки нарастването на поръчките, "необходими са години", докато клиентите ги получат, пише агенцията. Това е така, защото в момента корабостроителниците са пълни с контейнеровози, поръчани по време на пандемията, както и с кораби за транспортиране на втечнен природен газ.
Обстрелът на международни кораби от йеменските хуси се увеличи през декември 2023 г. на фона на войната между Израел и палестинското движение Хамас. От януари насам САЩ и Великобритания многократно са нанасяли удари по цели в Йемен. Според Световната търговска организация промените в маршрутите за корабоплаване поради ситуацията в Червено море са довели до спад в доставките на пшеница през Суецкия канал с почти 40% за две седмици.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Новата икономика: Дълго покълващите "семена" на земеделските роботи
Икономика |Времето: Жълт код за значителни валежи в 3 области в Югозападна България
България |Генеративният изкуствен интелект променя SEO завинаги
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |Имате ли нужда от дигитален детокс?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 12-ти до 18-ти май
Хороскоп |Генеративният изкуствен интелект променя SEO завинаги
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 13 май. Рождениците днес
На днешната дата |Имате ли нужда от дигитален детокс?
Техники за успех |Може ли чревната флора да ни превърне в престъпници?
Наука и Здраве |Как технологиите променят енергийния пазар?
16-и зелен и енергиен форум |Времето: Жълт код за значителни валежи в 3 области в Югозападна България
България |ADVERTORIAL

United Group International ще пусне в експлоатация ново оптично трасе, свързващо Гърция и Югоизточна Европа

Първо публично представяне на безплатния софтуер в помощ на хора, лишени от зрителни способности

Коментари
Няма въведени кометари.