Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|ЕС оспорва китайските мита за внос на бренди в Световната търговска организация
Европейската комисия (EК) заяви, че официално е внесла временните антидъмпингови мерки, наложени от Китай върху вноса на бренди от Европейския съюз (EС) в Световната търговска организация (СТО) на фона на търговското напрежение между двата блока, съобщи Ройтерс.
Министерството на търговията на Франция заяви миналия месец, че ще работи с Европейската комисия, за да оспори митата на Пекин, които бяха въведени, след като ЕС гласува за мита върху произведените в Китай електрически превозни средства.
Министерството на търговията на Китай заяви, че е получило искане за консултация от ЕС и ще се справи с въпроса според правилата на СТО.
„Временните антидъмпингови мерки бяха въведени въз основа на китайското законодателство, по искане на местните индустрии, след справедливо и безпристрастно разследване и са законни търговски средства за защита, напълно в съответствие с правилата на СТО“, каза министерството.
Франция, чиито производители, включително LVMH, Remy Cointreau и PernodRicard, изнася огромни количества спиртни напитки в азиатската страна, бяха разглеждани като основните цели на митата за бренди след откритата подкрепа на Париж за усилията на ЕК да защити вътрешния пазар на електромобили.
Френският президент Еманюел Макрон по-рано нарече китайското разследване за брендито "чисто отмъщение".
Китай е вторият по големина експортен пазар за коняк след Съединените щати и най-печелившият в индустрията. Доставките на френско бренди за Китай достигнаха 1,7 милиарда долара миналата година и съставляват 99% от китайския внос на напитка.
Междувременно стана ясно, че Hennessy проучва възможности за бутилиране на коняк в Китай, което накара стотици работници в нейния завод в югозападна Франция да стачкуват миналата седмица, докато Remy каза, че ще повиши цените в Китай и може да намали разходите в области като производство и рекламни разходи .
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.