Европейските авиокомпании изостават с плановете си за повече екогориво

Европейските авиокомпании изостават с плановете си за повече екогориво

Европейските авиокомпании използват повече устойчиво авиационно гориво (SAF), отколкото американските, но изостават в плановете си да увеличат покупките си. Това заключение е направено от Bloomberg Green въз основа на анализ на корпоративните доклади за околната среда за 2023 г.

Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) изчислява, че делът на екологичните горива в общото потребление се е увеличил от 0,04% през 2021 г. до 0,17% през миналата година, въпреки че много превозвачи са поели ангажимент до края на десетилетието да осигурят поне 10% от горивата си от по-чисти източници.

В същото време европейските авиокомпании са по-активни в закупуването на екологично гориво от своите американски конкуренти, което отчасти се дължи на изискването на ЕС, според което от 2025 г. летищата и авиокомпаниите трябва да използват минимум 2% SAF. Правителството на САЩ прилага доброволен подход: то предлага благоприятни стимули за използването на скъпи екологични горива, но не изисква те да бъдат закупувани.

Лидер в използването на SAF е DHL, която през 2023 г. ще закупи над 3% от екологично чистото гориво - повече от всички американски въздушни превозвачи. За разлика от своя конкурент, американската компания FedEx изобщо не е закупила SAF, въпреки че е обещала да увеличи използването му до 30 % до 2030 г.

Сред пътническите авиокомпании Air France-KLM Group е начело през миналата година с дял от 1,1 % от използването на SAF, което е шест пъти повече от дела на водещата американска гражданска авиокомпания United Airlines Holdings Inc., която е закупила 0,17 % SAF.

Според данни на правителството на САЩ количеството SAF, произведено или внесено в страната, се е удвоило през първата половина на 2024 г. в сравнение с цялата минала година. Междувременно въвеждането на задължителна система ще доведе до рязко повишаване на цените на самолетните билети, тъй като SAF е много по-скъп от другите горива.

На фона на недостига на SAF поради бавното изграждане на нови заводи IATA намали прогнозата си за обема на производството на екологично гориво за реактивни двигатели до 2030 г. с почти 20%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ