Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Гърция глоби две мултинационални компании с над 1,6 млн. евро за спекулативно високи цени
Гръцките власти глобиха местните клонове на мултинационалните компании Johnson & Johnson и Colgate Palmolive с общо 1,672 милиона евро за спекулативно завишаване на цените на техните продукти. Това съобщи гръцкият информационен портал capital.gr.
Според медията, гръцкият министър на развитието Костас Скрекас е наложил глоби на обща стойност 1,672 милиона евро на две мултинационални компании, които са били обект на проверка от Междуведомствената група за наблюдение на пазара (DIMEA). Глобите са за нарушения на член от закона за противодействие на явлението нелоялно облагодетелстване. „Глоба от 1 милион евро беше наложена на Johnson & Johnson (Гърция) и глоба от 672 хиляди евро на Colgate Palmolive Emporiki (Гърция)“, се казва в изявление на министерството.
Във връзка с налагането на глоби министърът на развитието каза, че вече е абсолютно ясно за всички страни, че няма да се толерират нарушения. „Мониторингът на нашите услуги е непрекъснат и се налагат глоби във всички случаи, когато бъдат открити нарушения. Нашето правителство е решено да изкорени спекулациите и по всякакъв възможен начин да засили гладкото функциониране на пазара и здравословната конкуренция в полза на домакинствата и всички нашите граждани Борбата срещу високите цени и спекулациите е с най-висок приоритет", каза Скрекас.
Преди две седмици министърът на развитието вече нареди глоби от 1 милион евро на Procter & Gamble и Unilever Hellas за надуване на цените на продуктите и превишаване на установения марж на печалбата. Тогава Unilever Hellas веднага обяви, че ще оспори глобата в съда. Компанията не е съгласна с методологията за изчисляване на печалбата, използвана от министерството, която „не отчита основните параметри на функционирането на пазара на дребно и счетоводните стандарти“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Цитат на деня
Цитат на деня |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Технологии |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.