Производители на автомобили в Европа са изложени на най-голям риск от стачката на докерите в САЩ

Производители на автомобили в Европа са изложени на най-голям риск от стачката на докерите в САЩ

Европейските автомобилни производители са най-вероятно да бъдат засегнати от стачката на докерите в пристанищата на източното крайбрежие на САЩ и крайбрежието на Персийския залив, тъй като те разчитат в голяма степен на тези места, но по-дълго прекъсване може да се окаже „изтощително“ за целия сектор, казаха представители на индустрията и анализатори, цитирани от Ройтерс.

Докерите започнаха първото си мащабно спиране на работа от почти 50 години рано във вторник, блокирайки потока на около половината океански кораби на нацията.

Синдикатът на Международната асоциация на пристанищните работници, представляващ 45 000 души, преговаряше с работодателската група на американския морски алианс (USMX) за нов шестгодишен договор.

Група, представляваща големи автомобилни производители, призова Белия дом да посредничи за резолюция.

„Една продължителна стачка ще бъде изтощителна за веригата за доставки на автомобили и ще предизвика вълни в икономиката и националната сигурност в цялата страна – ще навреди на автомобилните общности и потребителите“, каза Джон Бозела, главен изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации.

Той отбеляза, че пристанищата, засегнати от стачката, са обработили 34% от цялата търговия на автомобили и части в САЩ на стойност 135,7 милиарда долара миналата година. „Ако (стачката) продължи седмици, това ще бъде трагедия“, каза Стив Хюз, главен изпълнителен директор на HCS International, който съветва автомобилния сектор по проблемите на корабоплаването. Въпреки че производителите на автомобили биха могли да издържат известно време без доставки на превозни средства, недостигът на части със сигурност ще навреди, каза Хюз.

„Ако погледнете кола на GM, сега ще намерите всякакви европейски и азиатски части“, каза той.

Асоциацията на производителите на автомобили и оборудване, търговска група за доставчици на автомобили, също призова президента Джо Байдън да принуди двете страни да се върнат на масата за преговори.

Недостигът на части може да накара някои автомобилни производители да намалят производството на автомобили, въпреки че анализатори казаха, че някои може тихо да приветстват това. Stellantis, например, има много големи запаси от превозни средства. Компанията на свой ред заяви, че предприема стъпки за смекчаване на потенциалното въздействие на стачката върху производството на автомобили, без да предоставя подробности.

Анализаторът на Barclays Дан Леви каза, че 70% от вноса на авточасти в САЩ идва през засегнатите пристанища, въпреки че компаниите вероятно са натрупали някои запаси, тъй като рискът от стачка е бил видим от известно време. Ако производителите на автомобили са принудени да летят на части, това може да увеличи разходите.

„Всичко това е много, много инфлационно“, каза Хюз.

Европейските производители на автомобили, много от които използват пристанищата в стачка, ще бъдат най-засегнати, каза Леви в изследователска бележка.
„Европейските автопроизводители разчитат силно на Балтимор за внос и на югоизточните пристанища (т.е. Чарлстън) за износ, тъй като по-голямата част от тяхното производство в САЩ е в този регион“, каза той.

BMW и Volkswagen казват, че наблюдават ситуацията отблизо и работят за минимизиране на всяко въздействие, докато Volvo Cars заяви, че разработва планове за действие при извънредни ситуации, но все още не е имало забележимо въздействие. Европейският внос представлява почти половината от продажбите на германските автомобилни производители в САЩ през последните години и Volvo Car е още по-зависима, каза Леви. Въпреки това, с по-високи запаси от обичайното, компаниите може да са се подготвили и въздействието на стачката може да бъде ограничено, освен дълго прекъсване, каза той. Подразделението за производство на камиони на Volvo посочи, че компанията е складирала части и е обмисляла пренасочване на доставките, за да минимизира въздействието, и не очаква никакво въздействие в краткосрочен план.

Производителите на автомобили в Детройт всъщност могат да се възползват скромно, тъй като намалените запаси в индустрията биха могли да ограничат ценовия натиск, каза Леви. Компаниите, включително General Motors  и Ford са по-вероятно засегнати от вноса на части, тъй като по-голямата част от техния внос на превозни средства идва с камиони и железопътен транспорт от Канада и Мексико, каза той.

„Ние внимателно следим ситуацията и разполагаме с планове за действие в извънредни ситуации“, каза GM в изявление. „Ще продължим да работим за смекчаване на всяко значително въздействие върху нашите операции и ще направим корекции, ако е необходимо.“

От Ford заявиха, че наблюдават ситуацията, но все още е твърде рано да се спекулира за потенциални въздействия.

Азиатските производители на автомобили може да бъдат по-малко засегнати, каза Леви.

Toyota е натрупала допълнителен инвентар от превозни средства през последните няколко седмици, за да спечели време и следи преговорите отблизо, каза в интервю Джак Холис, изпълнителен вицепрезидент на Toyota за Северна Америка.

От Mazda обясниха, че пристанищата на Балтимор и Джаксънвил, Флорида, са важни за японския автомобилен производител, но запасите от автомобили са достатъчни, за да отговорят на краткосрочното търсене. Honda каза, че е засегната от стачката, без да предоставя подробности, докато Nissan  обясни, че е приложил извънредни мерки за смекчаване на закъсненията, но отказа да предостави подробности.

Hyundai каза, че неговият логистичен филиал, Hyundai Glovis, наблюдава отблизо преговорите и работи върху алтернативни планове за осигуряване на доставка на превозни средства.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ