20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2

20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2

20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2

Ужасният работодател не просто влияе на работата ви – той може да разтърси целия ви живот. Според проучване, поръчано от Lynn Taylor Consulting, невероятните 19,2 часа отиват на вятъра всяка седмица в притеснение за това, какво казва и прави шефът, 13 от които прахосвате по време на работната седмица, а 6,2 – през уикенда.

„Лошият работодател може да застраши професионалното ви развитие и да засегне личния ви живот,” казва Лин Тейлър, национален експерт по труда и автор на книгата Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behaviour and Thrive in Your Job. „Добрият мениджър ви помага да израствате и предизвиква най-доброто у вас. Въпреки че това рядко ви идва наум, можете сами да напредвате в кариерата си дори когато шефът ви е ужасен, особено ако се оглеждате за предупредителни знаци.”

Важно е да разпознаете тези знаци отрано, преди да се присъедините и утвърдите в компанията, по възможност по време на интервюто за работа. По този начин ще можете да решите дали съществува проблем, с който бихте искали да се сблъсквате (или ще репите, че е по-добре да си намерите друго работно място).

Използвайки книгата на Вики Оливър, Bad Bosses, Crazy Coworkers & Other Office Idiots, и интервю с Лин Тейлър, успяхме да идентифицираме 20 признака, че има опасност шефът ви да смаже щастието, към което се стремите, както и начини да се справите с проблема. Ето кои са останалите 10 (Част 1 можете да намерите ТУК)

 

11. Шефът ви е клюкар

 

Това, ръководителят ви да разпространява слухове или клюки за персонала, е обезсърчаващо, неловко и крайно непрофесионално. „Има опасност шефът ви да завлече и вас, затова се постарайте дипломатично да стоите встрани от свадите,” съветва Тейлър. „В противен случай, ако участието ви се разчуе, има вероятност да отблъснете колегите си безвъзвратно.”

Стремете се да връщате фокуса върху настоящите проекти: „Хм, не бях чувал това. Но докато съм приковал вниманието Ви, бих искал да ви споделя една добра новина за...”

12. Непрекъснато мени мнението си

Звучи ли ви познато? Сутрин казва едно, а след обедната почивка – съвсем друго.

„Изберете коментара, който ви допада най-много, и работете в тази посока,” съветва Оливър. „Отървете се от навика да сте зависими от шефа си. Никога не искайте разрешение. Вместо това, просто го информирайте за намеренията си. Ако не е съгласен с решенията ви, той сам ще ви каже.”

Тейлър смята, че работата с такива мениджъри е голямо предизвикателство, тъй като те непрекъснато предизвикват фалстартове. „Това може да повлияе на инициативността на екипа и да доведе до срив в продуктивността и духа.” Често е по-добре да почакате, преди да се втурвате да угаждате на прищевките на шефа си. „Освен това бихте могли да влезете в ролята на гласа на разума, задавайки сериозно и уместни въпроси – без да се държите застрашително – за най-новото скимване на работодателя си. Така ще го накарате да се спре за момент, а и вие ще можете да измислите по-стратегически подход за следващия път, когато получите „спешни” заръки.”

13. Обвинява вас за грешките си, но не благодари за успехите ви

Случва ли се ръководителят ви да ви унижава пред колегите? Ако дори веднъж позволите това да му се размине, той ще продължи да го прави. Добрите шефове знаят, че неудобните разговори със служители се водят насаме.

Оливър съветва да се извините на шефа си в личен отговор. „Въпреки че звучи нелогично да се извинявате на някого за нещо, за което нямате вина, ако се осмелите да го направите, можете да постигнете много,” пише тя. „Така се изграждат по-близки взаимоотношения. Трябва просто да кажете нещо от сорта на, „Чувствам се отговорен/отговорна за избухването Ви по-рано. Очевидно разчитам на Вас прекалено много. Ако имате някакъв проблем с работата ми, бих се радвал да го обсъдим в офиса ми.”

14. Не ви дава възможност за развитие

Малко нещата в службата са по-вбесяващи от това, да получавате все същите отговорности и да нямате шанс да израствате, особено след като сте проявили интерес да разширите приноса си.

„Ако имате чувството, че мнението ви остава нечуто, има други, по-активни начини да демонстрирате стратегическите си умения по настоящ проект или да предложите съдействието си. Бъдете по-конкретни в обясненията за това, как вашите опит и квалификации ви правят чудесно попълнение към екипа, или – с разрешение от мениджъра – предложете да вземете доброволно участие в проект на друг отдел, в който уменията ви не само ще бъдат от полза, но и ще можете да ги надградите,” съветва Тейлър.

15. Все по-трудно ви е да ставате сутрин

Ако стомахът ви става на кълбо всеки път когато видите физиономията на шефа си или ви отнема дваж по-дълго да се измъкнете от леглото, не пренебрегвайте тези сигнали. Те говорят, че сте случили на кофти работодател.

„Бездействието е най-лошият избор,” казва Тейлър. „По-добре разберете дали взаимоотношенията ви с този човек си заслужават прилагането на дипломатични тактики.”

16. Шефът ви никога не обсъжда бъдещето ви с вас

Рядко ли дискутирате своите бъдещи професионални планове с работодателя си? Добрите мениджъри обсъждат възможностите за дългосрочно развитие в компанията, при това не само когато е време да оценят качеството ви на работа, казва Тейлър. „Интелигентните ръководители редовно провеждат подобни дискусии с подчинените си, вместо да чакат да получите предложение за нова работа.”

17. Шефът ви е избухлив

Никой не трябва да става жертва на неконтролируем мениджър. „Ако сте попадали в много такива ситуации, по-добре си търсете друго работно място,” съветва Тейлър.

Ако ръководителят ви изригва само от време на време, може би има шанс да избегнете конфликтите.

Ето какво още предлага Тейлър: „Общувайте редовно в условия, в които работодателят ви се чувства комфортно. Очаквайте проблемите, преди да са се появили, и предварително подгответе решения. Смейте се – използвайте чувството си за хумор, за да помогнете на шефа си да запази рационалната си мисъл. Сближете се с него – бъдете дипломатични и му покажете, че вашите предложения крият огромни ползи.”

„Подходящият момент е много важен фактор, когато си имате работа с прекалено емоционален работодател. Не си навирайте главата в устата на лъва в стремежа си да получите одобрение и определено избягвайте да му се мяркате рано сутрин, точно преди обедната почивка или когато е получил някаква лоша новина,” допълва тя.

18. Никога не вършите достатъчно работа

„Едва 8:30 е, а пощата ви вече е препълнена с молби и въпроси от шефа ви. Дори да работите 24/7, той никога няма да е доволен,” обяснява Тейлър.

Трябва да му дадете да разбере, че разполагате с ограничено време всеки ден и не можете да правите всичко наведнъж. Ако не смеете да се изправите срещу него, той ще продължава да ви тормози.

19. Действа под влиянието на безпричинен страх

Ако шефът ви се държи все едно светът ще свърши, страхът му обхваща целия офис и пречи на концентрацията. „Опитайте да влезете в ролята на извор на рационална мисъл, посочвайки позитивните страни във всяка ситуация, подкрепени от реални факти,” съветва Тейлър.

20. Шефът ви лъже

Такива работодатели са крайно ненадеждни. При тях липсва стабилна основа за изграждане на продуктивни взаимоотношения. „Някои хора до такава степен се потапят в собствените си лъжи, че започват да им вярват,” предупреждава Тейлър. „Те се оправдават с това, че и другите го правят, прехвърлят вината на околните или използват лъжите, за да крият гафовете си.”

Други работодатели не могат да се изправят пред последиците, които съпровождат истината. „Разберете какво го мотивира да лъже,” съветва Тейлър. „Проверете фактите си, преди да започнете да се съмнявате и да задавате въпроси. Помнете, че най-добрият подход е да го насърчавате да бъде честен, вместо да прибягвате към обиди или сарказъм.”

Източник: BusinessInsider.com

 

    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ