Digital Age: Победителят взема всичко?

Digital Age: Победителят взема всичко?

Digital Age: Победителят взема всичко?

Големите технологични компании консумират възможно най-много данни, за да станат победители в областта на изкуствения интелект – но това не е непременно нещото, което ще определи победителите, според шефа на софтуерния гигант Appian.

Мат Калкинс, главен изпълнителен директор и съосновател на Appian, заяви, че въпреки че интернет гиганти като Microsoft , Amazon и Google харчат милиарди за технологиите, като гарантират, че успехът в изкуствения интелект(ИИ) „не е само пари“. „ИИ не е място, където парите правят повече пари“, поясни Калкинс пред CNBC.

Калкинс има предвид сделките с висок профил, които компании като Microsoft и Amazon сключват с амбициозни и бързо развиващи се производители на основополагащи ИИ модели, като OpenAI и Anthropic. Microsoft е инвестирала общо 13 милиарда долара в OpenAI, сделка, която включва Microsoft да получи дял в OpenAI и последният да добави своите GPT езикови модели към платформата за облачни изчисления Azure на базирания в Редмънд, Вашингтон технологичен гигант. В случая с OpenAI, Microsoft има наблюдател без право на глас, който седи в борда на фирмата.

Това се случи след шокираща поредица от събития миналата година, при които главният изпълнителен директор на OpenAI, Сам Алтман, беше временно отстранен, преди да се върне по-късно, след като стотици служители на OpenAI заплашиха с преврат, за да се присъединят към Алтман в Microsoft.

Отделно, Amazon е инвестирала огромните 4 милиарда долара в американската фирма за изкуствен интелект Anthropic, която стои зад системата за изкуствен интелект на Claude. Amazon държи миноритарен дял в Anthropic, но няма място в борда. Google също се ангажира с милиарди финансиране на Anthropic, като миналата година се съгласи да инвестира до 2 милиарда долара.

Контрол от регулаторите на Обединеното кралство

Британските регулатори оценяват дали сделките, договорени от Microsoft и Amazon със стартиращи фирми с основен AI модел, могат да представляват ефективни сливания, които биха могли да доведат до значително намаляване на конкуренцията.

Microsoft отрича сделката си с OpenAI и Mistral и наемането от Inflection да представлява сливане. Amazon казва, че партньорството им с Anthropic представлява ограничена корпоративна инвестиция, а не сливане.

За Калкинс, независимо дали тези сделки се квалифицират като сливания, които заплашват конкуренцията в ИИ, ще има място за новаторите да процъфтяват.

„Ако коалициите спечелят надпреварата за изкуствен интелект, Google вече щеше да е спечелил“, каза той, призовавайки придобиването на британската лаборатория за изкуствен интелект DeepMind от американския технологичен гигант за 500 милиона долара.

Той смята, че Google е загубил от Microsoft още в началото, когато става въпрос за генеративен AI, който заплашва да преобърне структурата на бизнеса за търсене на Google.

Това следва гаф, при който генераторът на Google Gemini за текст към изображение произвежда неточности в исторически снимки, които станаха вирусни онлайн. Google постави на пауза генерирането на изображения на хора, за да подобри инструмента. Главният изпълнителен директор Сундар Пичай нарече провала „неприемлив“, според вътрешна бележка, получена от CNBC през февруари.

„Това е пазар за умните“, каза Калкинс. „Фактът, че имате достатъчно пари, за да купите или да придобиете част от Anthropic или Mistral или нещо от това, е впечатляващо. Но изкуственият интелект може да не е пазар, на който „победителят взема всичко“.

„Ще има различни AI алгоритми за различни цели и те ще бъдат много повече или по-малко ценни, в зависимост от това дали и как сте заредили вашите собствени данни в тях“, добави той.

„Ще има различни AI алгоритми за различни цели и те ще бъдат много повече или по-малко ценни, в зависимост от това дали и как сте заредили вашите собствени данни в тях“, добави той.

Калкинс каза, че единственият начин системите с изкуствен интелект да станат наистина умни и полезни е като са в състояние да разберат какво искаме от тях за използване в ежедневието ни.

„Най-добрият AI ще бъде AI, в който поставите вашите данни, а не този, който е купил най-големия стек“, каза той.

Калкинс казва, че надпреварата с изкуствен интелект днес се е превърнала повече в „колко данни можете да изядете“, отколкото колко умен е всъщност изкуственият интелект.
Големите технологични компании „правят всичко възможно, за да получат най-много данни“, каза Калкинс. „Но тази игра почти приключи“, добави той.

Това е така, защото при липсата на конкретни закони, които да предотвратят поглъщането на данни от Big Tech за предотвратяване на нарушения на поверителността, на тези компании беше позволено да получат данните, от които се нуждаят, за да обучат своите модели.

Калкинс обясни, че е разочарован от липсата на напредък в регулирането на ИИ в САЩ на федерално ниво. Европа има „преднина“ по отношение на изкуствения интелект по някакъв начин, „защото се появява яснота относно регулирането“, каза  още той.

„В Съединените щати това не е ясно, отчасти защото правителството е твърде приятелски настроено към Big Tech“, каза той.
Европейският съюз официално одобри своя Закон за ИИ, първият всеобхватен закон, уреждащ изкуствения интелект, през март.

Европа има „преднина“ с регулирането

Калкинс каза още, че фирмите се нуждаят от яснота за това как могат да използват AI безопасно и да гарантират неща като защита на интелектуалната собственост и личната поверителност на потребителите „В Европа има естествен скептицизъм... тук имаме регулации, които противоречат на американските големи технологични фирми“, каза Калкинс. „Бих предложил отново да е време за това, с честна употреба на защитена с авторски права информация. Имаме нужда от ясно поле за игра, трябва да разберем какви данни ни е позволено да използваме", обобщава той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ