Албена Трифонова: Младите хора трябва да могат да правят осъзнат избор
- Г-жо Трифонова, „Перно Рикар България” стартира образователна инициатива „Алкохолът и младите хора” с акцент върху вредата от злоупотребата с алкохол. Какво целите с тази кампания? Защо е насочена точно към младото поколение?
- Кампанията има за цел да повиши информираността на младите хора за това какво е отговорно поведение, какви са рисковете, свързани с прекомерната консумация, злоупотребата както в ситуационен аспект, така и дългосрочно – в процеса на тяхното израстване и развитие.
Считаме, че по-обширната информация ще позволи на младежите под 18 години да разберат защо не трябва да употребяват алкохол, а на тези над 18 години – защо не трябва да консумират безотговорно.
По този начин младите хора ще имат възможността да направят своя осъзнат избор, а не такъв под давлението на референтни групи, на погрешни схващания и др. подобни.
- С каква продължителност ще бъде тази инициатива и по какъв начин ще ангажирате вниманието на младежите, как ще достигнете с посланията си до тях?
- Тази инициатива продължава вече втори месец, но по-точно е да се каже, че тя е естествено продължение на редица дейности, промотиращи отговорното потребление през последните години. Тази година провеждаме информационни лекции/семинари, имахме Ден на отговорността, в който всеки наш служител посвети времето си и усилията си да стигне до максимален брой хора в Студентски град, да разясни целите на кампанията и да предостави информационни материали на потребителите. Имаше интерес и от различни медии, които естествено подпомогнаха разпространението на основните ни послания. В тази връзка благодаря на сп. „Мениджър” за интереса и възможността да представим накратко нашата дейност, защото това е много добър начин информацията и посланията на кампанията да стигнат до по-голям кръг хора.
- Не е ли странно компания, която е световен лидер при вината и спиртните напитки, да провежда кампания, свързана с ограничаването на консумацията на алкохол? Как подобни инициативи се съвместяват с набелязаните бизнес цели, които в крайна сметка винаги опират до повишаване на печалбите?
- Ако позволите, бих започнала първо с втория въпрос – печалбите в една дейност са функция на много фактори и процеси, а не на резултатите от една или друга кампания. Например нашият бранш, особено в България, претърпя интензивен процес на преструктуриране, модернизиране и оптимизиране през последните 20 години. Бяха въведени много практики от по-развити страни/пазари, международните фирми присъстват осезаемо и стимулират многостранни добри практики в сферата на производството, дистрибуцията и комуникацията.
И няма нищо странно в това, че ние като една от водещите фирми в бранша провеждаме подобна кампания. Тя е част от нашата отговорност като корпоративен гражданин и Групата „Перно Рикар” работи активно в четири основни направления по света: а.) Отговорно потребление; б.) Опазване на природната среда/ресурси; в.) Подкрепа на предприемачеството; г.) Споделяне на културите.
В контекста на вашия въпрос за конкретната ни кампания - тя е част от инициативите ни за стимулиране на отговорното поведение, намаляването на рисковете, свързани със злоупотребата, и с информирането на групи от населението като бременни, деца, шофьори за необходимостта да се въздържат от потребление на алкохолни продукти. Всичко това е в унисон с нашата бизнес етика да бъдем отворени за диалог с местните общности, където работим, и да поемем активно своята отговорност по повишаване на знанията и подобряване на превенцията.
Като един малък, но важен пример бих дала инициативата на Групата „Перно Рикар” да въведе в етикетирането на своите продукти пиктограма, символизираща „Забранено за бременни”. Работим активно и с колегите в бранша в рамките на инициативите по саморегулация на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки в България и вече имаме две успешни кампании като индустрия по темата „Не карай пил!”. Считаме, че по този начин не само сме в полза на местната общност като бранш, но стимулираме едно активно и адекватно прилагане на принципите на корпоративната социална отговорност на по-широка основа.
Сигурна съм, че в скоро време ще видим и други добри практики в тази сфера, и се надяваме на подкрепа от страна на медиите за популяризиране на принципите на саморегулация, отговорно потребление и активен диалог.
АЛБЕНА ТРИФОНОВА е управляващ директор на "Перно Рикар България" от 2006 г., преди това е била управляващ директор за България на "Алайд Домек Ейджънсиз" и директор бизнес развитие за Югоизточна Европа. В този бранш е вече 16 години, като е заемала различни позиции, най-продължително време се е занимавала с маркетинг. Има две висши образования от СУ "Св. Кл. Охридски" - педагогика, след това психология, а по-късно - Executive MBA в българския филиал на City University. Наскоро завършва 6-месечно обучение специализация в INSEAD - управление и иновации. Има две деца - на 19 и 10 години.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.