Да си най-млад на пазара е предимство

Да си най-млад на пазара е предимство

Фактът, че бензиностанции "Газпром" е най-младият играч на пазара, ни дава едно основно предимство пред останалите вериги - да не допускаме техните грешки, казва Иван Костадинов, генерален директор на "НИС Петрол" ЕООД

- Господин Костадинов, преди по-малко от две години стартирахте дейността си в силно конкурентна среда. Какво е мястото на компанията на пазара на горива към днешна дата?

- Компанията навлезе на пазара със сериозна заявка и напълно оправдахме очакванията на потребителите с добри и балансирани пазарни действия. Разбира се, не ангажирам никого с това мнение, защото обективната оценка за развитието на всяка една компания и нейното място на пазара се определят от потребителите. В нашия сектор - търговия и дистрибуция на горива, показател и критерий за оценка са реализираните продажби и потребителските предпочитания. Основавайки се на това, мога да кажа, че като компания постигнахме две важни цели - добра разпознаваемост на бранда и високо търсене на предлаганите от нас горива. Фактът, че бензиностанции "Газпром" е най-младият появил се играч на пазара, ни дава едно основно предимство пред другите вериги - да не допускаме и повтаряме грешките на останалите. В този смисъл конкуренцията е предимство, не препятствие и е предпоставка за успешни пазарни действия в полза на потребителя. Стъпвайки на статистиката, в момента имаме общо 35 търговски обекта и пазарен дял около 3,2%.

- Как привличате клиентите си, с какво печелите доверието им?

- Винаги съм казвал, че българският потребител е добре и високоинформиран, а това предполага директна и коректна комуникация с него. С днешна дата не е достатъчно да следваш политиката на атрактивните отстъпки, особено когато всеки се стреми да има лоялни потребители, дългосрочно обвързани с бранда и продуктите. Наблюденията ми в сектора показват, че потребителите много добре следят показатели като постигната икономичност при ползване на определени горива, работа и мощност на двигателя, което е обвързано с качеството на горивата. От дългогодишния си опит на пазара мога да споделя, че основен проблем за потребителите е зареждането на горива с недобро качество, на високи цени. Затова ние като верига сме ориентирани да дадем решение на всеки клиент, който се стреми да оптимизира разхода за гориво и държи на високото му качество. Предимство на веригата е оптимално постигнатият баланс цена-качество на горивата, което я отличава и я прави привлекателна и предпочитана за потребителите. Горивата, предлагани в бензиностанции "Газпром", са основно от собствената ни рафинерия в Панчево (Република Сърбия), което мога да определя за предимство, особено когато говорим за контрол и качество на горивото. Целта на нашата компания е да предлага висококачествени горива, атрактивни продукти в отговор на потребителското търсене, като наложи един нов, висок стандарт на обслужване. За нас е изключително важно всеки, който веднъж е дошъл на нашите бензиностанции, да се върне и да стане наш партньор и редовен клиент.

- Имате ли специални програми за корпоративни клиенти?

- Картовата система и корпоративната карта за гориво "Газпром" са ориентирани изцяло да отговорят на потребностите на компаниите в България - оптимизирани разходи, съвременни мерки за сигурност и контрол, конкурентни финансови условия, възможност за отложено плащане, непрекъснато оптимизиране и разширяване обхвата и възможностите на системата с цел да се доближим максимално до потребностите на всяка компания. Корпоративна карта "Газпром" може да се ползва както в страната, така и в региона - Сърбия, Румъния, Босна и Херцеговина.

Заложили сме на интерактивните форми на комуникация с цел оптимизиране на процесите и пестене на време и средства. На уебсайта https://www.gazprom-petrol.bg всеки може да се запознае детайлно с етапите и процедурите за издаване и получаване на корпоративна карта "Газпром". Корпоративните клиенти на компанията може да ползват специално разработеното за тях приложение Web Cabinet. Приложението е безплатно и предоставя възможност на клиента не само да следи, но и да управлява своите разходи on-line - да коригира лимити, блокира и отблокира карти директно в картовата ни система. Това може да направи и от всяка наша бензиностанция, ползвайки удобствата на безплатен wi-fi.

- Какви са плановете на компанията за следващите 5 години?

- Добре е човек да мисли дългосрочно и в перспектива, но опитът ми до момента показва, че е по-добре да не изпреварваме събитията. Мога да кажа, че успешно реализираме инвестиционната програма - до края на март 2014 г. отворихме пет нови бензиностанции, а през декември приключи ребрандирането на още четири обекта, които работят под бранда "Газпром". До момента инвестираните средства са около 75 млн. евро в развитие на търговската мрежа и закупуване на складова база за светли горива. Безспорно една от основните ни цели е да продължим тази успешна политика и да постигнем по-добро и плътно покритие на пазара, което предполага и откриване на нови обекти. В голяма степен динамиката на развитие и нашите планове зависят от развитието на инфраструктурата в България и строителството на нови пътища. Мисля, че към настоящия момент е добре да се концентрираме към развитието на програмите ни за физически и юридически лица, както и на нововъведенията, с които определено привличаме нови потребители. И не на последно място - ние сме първата компания, която залага и активно прилага предимствата на широкоспектърни технологии.

- Как оценявате инвестиционната среда в България - какво трябва да се промени, за да привличаме повече партньори от чужбина?

- Развитието на всеки бизнес е обвързано с пазарната среда, икономическите показатели и индикации, но в голямата си част успешното му стартиране и развитие е обусловено от нормативната база и административното устройство. Нещата са много комплексни и понякога не толкова пазарните условия възпрепятстват работата, колкото административната част. Много добре би било да има диалог, чуваемост и разбиране, тогава бихме постигнали баланс в отношенията бизнес - държава. Ясно е, че трябва да има правила на пазара, но още по-важно е да се създадат условия те да важат за всички без изключения. Обнадежден съм в тази посока, защото правителството има решителност по този въпрос.   

Румяна Дочева, сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ