Да си най-млад на пазара е предимство

Да си най-млад на пазара е предимство

Фактът, че бензиностанции "Газпром" е най-младият играч на пазара, ни дава едно основно предимство пред останалите вериги - да не допускаме техните грешки, казва Иван Костадинов, генерален директор на "НИС Петрол" ЕООД

- Господин Костадинов, преди по-малко от две години стартирахте дейността си в силно конкурентна среда. Какво е мястото на компанията на пазара на горива към днешна дата?

- Компанията навлезе на пазара със сериозна заявка и напълно оправдахме очакванията на потребителите с добри и балансирани пазарни действия. Разбира се, не ангажирам никого с това мнение, защото обективната оценка за развитието на всяка една компания и нейното място на пазара се определят от потребителите. В нашия сектор - търговия и дистрибуция на горива, показател и критерий за оценка са реализираните продажби и потребителските предпочитания. Основавайки се на това, мога да кажа, че като компания постигнахме две важни цели - добра разпознаваемост на бранда и високо търсене на предлаганите от нас горива. Фактът, че бензиностанции "Газпром" е най-младият появил се играч на пазара, ни дава едно основно предимство пред другите вериги - да не допускаме и повтаряме грешките на останалите. В този смисъл конкуренцията е предимство, не препятствие и е предпоставка за успешни пазарни действия в полза на потребителя. Стъпвайки на статистиката, в момента имаме общо 35 търговски обекта и пазарен дял около 3,2%.

- Как привличате клиентите си, с какво печелите доверието им?

- Винаги съм казвал, че българският потребител е добре и високоинформиран, а това предполага директна и коректна комуникация с него. С днешна дата не е достатъчно да следваш политиката на атрактивните отстъпки, особено когато всеки се стреми да има лоялни потребители, дългосрочно обвързани с бранда и продуктите. Наблюденията ми в сектора показват, че потребителите много добре следят показатели като постигната икономичност при ползване на определени горива, работа и мощност на двигателя, което е обвързано с качеството на горивата. От дългогодишния си опит на пазара мога да споделя, че основен проблем за потребителите е зареждането на горива с недобро качество, на високи цени. Затова ние като верига сме ориентирани да дадем решение на всеки клиент, който се стреми да оптимизира разхода за гориво и държи на високото му качество. Предимство на веригата е оптимално постигнатият баланс цена-качество на горивата, което я отличава и я прави привлекателна и предпочитана за потребителите. Горивата, предлагани в бензиностанции "Газпром", са основно от собствената ни рафинерия в Панчево (Република Сърбия), което мога да определя за предимство, особено когато говорим за контрол и качество на горивото. Целта на нашата компания е да предлага висококачествени горива, атрактивни продукти в отговор на потребителското търсене, като наложи един нов, висок стандарт на обслужване. За нас е изключително важно всеки, който веднъж е дошъл на нашите бензиностанции, да се върне и да стане наш партньор и редовен клиент.

- Имате ли специални програми за корпоративни клиенти?

- Картовата система и корпоративната карта за гориво "Газпром" са ориентирани изцяло да отговорят на потребностите на компаниите в България - оптимизирани разходи, съвременни мерки за сигурност и контрол, конкурентни финансови условия, възможност за отложено плащане, непрекъснато оптимизиране и разширяване обхвата и възможностите на системата с цел да се доближим максимално до потребностите на всяка компания. Корпоративна карта "Газпром" може да се ползва както в страната, така и в региона - Сърбия, Румъния, Босна и Херцеговина.

Заложили сме на интерактивните форми на комуникация с цел оптимизиране на процесите и пестене на време и средства. На уебсайта https://www.gazprom-petrol.bg всеки може да се запознае детайлно с етапите и процедурите за издаване и получаване на корпоративна карта "Газпром". Корпоративните клиенти на компанията може да ползват специално разработеното за тях приложение Web Cabinet. Приложението е безплатно и предоставя възможност на клиента не само да следи, но и да управлява своите разходи on-line - да коригира лимити, блокира и отблокира карти директно в картовата ни система. Това може да направи и от всяка наша бензиностанция, ползвайки удобствата на безплатен wi-fi.

- Какви са плановете на компанията за следващите 5 години?

- Добре е човек да мисли дългосрочно и в перспектива, но опитът ми до момента показва, че е по-добре да не изпреварваме събитията. Мога да кажа, че успешно реализираме инвестиционната програма - до края на март 2014 г. отворихме пет нови бензиностанции, а през декември приключи ребрандирането на още четири обекта, които работят под бранда "Газпром". До момента инвестираните средства са около 75 млн. евро в развитие на търговската мрежа и закупуване на складова база за светли горива. Безспорно една от основните ни цели е да продължим тази успешна политика и да постигнем по-добро и плътно покритие на пазара, което предполага и откриване на нови обекти. В голяма степен динамиката на развитие и нашите планове зависят от развитието на инфраструктурата в България и строителството на нови пътища. Мисля, че към настоящия момент е добре да се концентрираме към развитието на програмите ни за физически и юридически лица, както и на нововъведенията, с които определено привличаме нови потребители. И не на последно място - ние сме първата компания, която залага и активно прилага предимствата на широкоспектърни технологии.

- Как оценявате инвестиционната среда в България - какво трябва да се промени, за да привличаме повече партньори от чужбина?

- Развитието на всеки бизнес е обвързано с пазарната среда, икономическите показатели и индикации, но в голямата си част успешното му стартиране и развитие е обусловено от нормативната база и административното устройство. Нещата са много комплексни и понякога не толкова пазарните условия възпрепятстват работата, колкото административната част. Много добре би било да има диалог, чуваемост и разбиране, тогава бихме постигнали баланс в отношенията бизнес - държава. Ясно е, че трябва да има правила на пазара, но още по-важно е да се създадат условия те да важат за всички без изключения. Обнадежден съм в тази посока, защото правителството има решителност по този въпрос.   

Румяна Дочева, сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Желязков уволни Людмила Петкова като зам.-министър на финансите
Китай отвръща на митата на Тръмп, Канада и Мексико получиха отсрочка
6000 гърци и туристи са напуснали Санторини за ден. Трусовете продължават
Регионалният министър разреши строежа на още 14 километра от магистрала "Хемус"
Полша се опасява от взрив на международната организирана престъпност след края на войната в Украйна
Двуцифрен ръст на обявите за работа след спада през декември
Мъск поема контрола върху платежната система на американското финансово министерство
На днешната дата, 4 февруари. Световен ден за борба с рака