За ползите от ценовата ваканция
Представете си, събуждате се една сутрин и във всички магазини - за храни, дрехи, детски играчки, техника, коли - има намаления с 10%, или с 10 лева, или с 10 стотинки. Звучи като фантазия. Но не е, може да се случи. Поне в това вярва екипът на списание “Мениджър”, който обяви националната потребителска кампания “Намали с 10”. В нея “Труд” и “24 часа” са медийни партньори.
Идеята е мениджърите и собствениците на големи, малки и средни компании да се включат в кампанията и да намалят цените на някои свои продукти с 10%, 10 лева или 10 стотинки за ноември, декември и януари. Това ще е времето на тази своеобразна ценова ваканция.
Като участва масово в нея и намалява цени, българският бизнес ще покаже още веднъж, че мисли за своите клиенти и разбира техните трудности в кризата. Че е социално отговорен и напук на мрачните прогнози може да влияе положително на процесите в България.
Тази ценова ваканция ще има положителен ефект върху икономиката. Когато компаниите масово се присъединят, тя ще се зареди с така необходимото й гориво.
Сега парите в обращение са по-малко - заради увеличаващата се безработица, заради по-ниските инвестиции, заради масово кътаните пари в банките.
Последното изследване на националната статистика показа, че домакинствата отлагат във времето по-големите покупки. Харчат предимно за храна и за най-необходимото. Ако компаниите масово се включат в потребителската кампания “Намали с 10”, хората ще могат да си позволят повече неща. Така ще се увеличат оборотите и парите в икономиката.
От намаляването на цените ще спечели и бизнесът. Звучи малко странно, но е факт. В кризата (и не само) ценовата политика е висша математика. Голямото увеличение отблъсква потребителите, намаленията пък свиват печалбите. Истина е обаче, че всяка компания има стоки, чиито цени може да намали.
Какво печели бизнесът от присъединяването към ценовата ваканция? Раздвижването на продажбите осигурява работа на хора и машини, увеличава оборотите, опразва складове, компаниите заемат по-голям пазарен дял. Те показват възможности и налагат своята марка.
Разбира се, ценовата ваканция ще има най-силно отражение върху всекидневието на хората.
Лошите икономически новини, които идват от чужбина, и неизвестността непрекъснато ги стряскат. Няма никакви добри сигнали и послания в живота им. Пестят за черни дни и се лишават от твърде много неща, без които могат.
В ценовата ваканция хората ще си купят повече неща, ще почувстват, че имат по-големи възможности. Тя съвпада с коледните и новогодишните празници и ще им даде радост и надежда.
Ако се осъществи този проект и в него се включат повече компании, бизнесът ще излъчи поредното си положително послание към обществото. И то в най-тежките времена - когато държавата свива разходи, когато не се предвиждат увеличения на пенсии и заплати.
Бизнесът ще покаже, че мисли за обществото, за своите клиенти и за българите изобщо. Че иска да им даде повече за по-малко пари. Хората ще оценят това. Ще станат техни приятели и почитатели на марките им. Ще почувстват, че има различни възможности в този живот, че не всичко е толкова черно, че някой мисли за тях, че могат да бъдат по-уверени.
Във времето, когато положителните новини и послания са дефицит, бизнесът и ценовата ваканция ще изпратят добър сигнал.
Това е една инициатива, която свързва интересите на производители и граждани. В тази държава е крайно време нещата да започнат да се случват не отгоре, а по логиката на общия интерес. Когато нещо е изгодно на всички то има живот и перспектива. Както е с кампанията “Намали с 10”.
Тази ценова ваканция може да стане традиционна за бизнеса в края на всяка и началото на следващата година. С времето тя ще добива популярност и ще се масовизира.
Кампанията очаква съмишленици. Всички, които приемат каузата на “Намали с 10” и се присъединяват към нея, могат да пишат на namalis10@manager.bg.
Публикувано във в. "Труд", 7 ноември 2011 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.