Три златни правила при работата с клиента

Невероятно, но факт: компаниите отдават много малко значение на работата с клиенти. А е нещо, което не изисква много пари. Но очевидно, някои закостенели представи са непреодолими.
Пълно е с примери за компании, които са се сринали заради предлагане на некачествени услуги. Например Circuit City. Преди смяната на собственика им, техните служители бяха осведомени относно цялата им продуктова линия и можеха да отговорят на всяко запитване. Тогава мениджмънта на Circuit City освободи своите най-квалифицирани и съответно най-високо платени (предимно на комисионна) служители. Това доведе до крайна неосведоменост относно продуктите им на пазара и подтикна клиентите да пазаруват другаде.
Но дали само това е причината? Какво още би могло да означава да спечелим и запазим клиентите? Сара Артис, мениджър на Dale Carnegie Training institute в Бойз, Идахо дава ясна рецепта: доброто обслужване на клиента означава служителят да може да прави разлика между работата като средство за правене на пари или работата като възможност на изграждане на връзка с клиента. Артис предлага три стъпки, които всички, предоставящи услуги, трябва да следват:
1. Започнете с приятелско отношение.
2. Използвайте термини, свързани с проявения интерес от страна на клиента.
3. Слушайте внимателно какво казва човекът отсреща, за да разберете негова гледна точка. В престижната хотелска верига Ritz-Carlton дори има въведен стандарт, който задължава персонала да наблюдава дискретно, но внимателно клиентите, така че да усети и неизказаните им нужди. Отличен пример за изграждане на връзка с клиента, защото това работи за изграждането на трайно, добро впечатление - т.е. освен спечелен, той вече е спечелен завинаги!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
SpaceX определи дата за следващото изстрелване на Starship
Технологии |Френският премиер в оставка: Рискът от предсрочни избори намалява
Политика |Премиерът: Наблюдаваме целенасочени въздействия върху политическата среда, целящи нестабилност
Политика |До 7500 лв. може да получи едно семейство, пострадало от наводненията
България |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |Цената на златото за първи път премина прага от 4 000 долара
Финанси |Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
Финанси | Коментари |Времето: Жълти, оранжеви и червени кодове за валежи в Северна България
България |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.