Три златни правила при работата с клиента
Невероятно, но факт: компаниите отдават много малко значение на работата с клиенти. А е нещо, което не изисква много пари. Но очевидно, някои закостенели представи са непреодолими.
Пълно е с примери за компании, които са се сринали заради предлагане на некачествени услуги. Например Circuit City. Преди смяната на собственика им, техните служители бяха осведомени относно цялата им продуктова линия и можеха да отговорят на всяко запитване. Тогава мениджмънта на Circuit City освободи своите най-квалифицирани и съответно най-високо платени (предимно на комисионна) служители. Това доведе до крайна неосведоменост относно продуктите им на пазара и подтикна клиентите да пазаруват другаде.
Но дали само това е причината? Какво още би могло да означава да спечелим и запазим клиентите? Сара Артис, мениджър на Dale Carnegie Training institute в Бойз, Идахо дава ясна рецепта: доброто обслужване на клиента означава служителят да може да прави разлика между работата като средство за правене на пари или работата като възможност на изграждане на връзка с клиента. Артис предлага три стъпки, които всички, предоставящи услуги, трябва да следват:
1. Започнете с приятелско отношение.
2. Използвайте термини, свързани с проявения интерес от страна на клиента.
3. Слушайте внимателно какво казва човекът отсреща, за да разберете негова гледна точка. В престижната хотелска верига Ritz-Carlton дори има въведен стандарт, който задължава персонала да наблюдава дискретно, но внимателно клиентите, така че да усети и неизказаните им нужди. Отличен пример за изграждане на връзка с клиента, защото това работи за изграждането на трайно, добро впечатление - т.е. освен спечелен, той вече е спечелен завинаги!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Любопитно |Character.AI забранява достъпа на потребители под 18-годишна възраст
Технологии |САЩ получават отсрочка от Китай за редкоземните елементи, но не и отмяна
Бизнес |Археолози разкриха 2000-годишно „мистериозно убийство“, докато снимат телевизионно предаване
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |Тръмп: Намаляването на американското военно присъствие в Румъния "не е много голямо"
Свят |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |НАП продава автогарата в Перник
Политика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.