Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Boeing сменя шефа на проблемната програма 737 Max
Boeing сменя ръководителя на програмата 737 Max по-малко от два месеца след като панел на един от моделите самолети се взриви по време на полет на Alaska Airlines и предизвика кратко федерално спиране на самолета и засилен контрол върху дейността на самолетостроителя, съобщи CNBC.
Ръководителят на програмата 737 Ед Кларк напуска компанията, съобщи Стан Дийл, главен изпълнителен директор на подразделението за търговски самолети на Boeing, в меморандум до служителите. Кейти Рингголд ще стане президент и генерален мениджър на програмата и на завода на компанията в Рентън, Вашингтон, каза Дил.
"Обявявам няколко промени в ръководството, тъй като продължаваме да движим засиления фокус на BCA върху това да гарантираме, че всеки самолет, който доставяме, отговаря или надхвърля всички изисквания за качество и безопасност. Нашите клиенти не изискват и не заслужават нищо друго", каза Дийл.
Boeing назначи Елизабет Лунд на новосъздадената позиция старши вицепрезидент по качеството на подразделението за търговски самолети, каза Дил в бележката си. Лунд ще продължи да му докладва, допълни той. Промените в ръководството влизат в сила незабавно.
"Ед си тръгва с моята и нашата най-дълбока благодарност за многобройните му значими приноси през почти 18-те години на всеотдайна служба в Boeing", каза Дийл.
Инцидентът на борда на самолета на Alaska Airlines на 5 януари е последната криза за Boeing, който се опитва да намери почва под краката си след фаталните катастрофи на неговия Boeing 737 Max 8 през 2018 г. и 2019 г., при които загинаха всичките 346 души на борда на полетите.
Това е и последният и най-сериозен проблем от поредицата дефекти в качеството на самолетите на Boeing, които забавиха доставките за клиентите. Месец след полета на Аляска Еърлайнс Боинг заяви, че неправилно пробитите дупки в някои самолети Макс ще забавят предаването на самолетите на авиокомпаниите.
Главните изпълнителни директори, включително тези на Alaska Airlines и United, публично изразиха разочарованието си от Боинг, тъй като очакват нови самолети, за да се възползват от бума на пътуванията след пандемията.
Запушването на вратата на почти чисто новия самолет 737 Max 9, използван за полет 1282 на Alaska Airlines, вече доведе до засилен контрол и ограничения от страна на федералните регулатори.
Болтовете на този панел, който запушва неизползван авариен изход, изглежда не са били монтирани отново, преди да бъде предаден на Alaska Airlines миналата година, установи предварителното разследване на Националния съвет за безопасност на транспорта.
Федералната авиационна администрация заяви, че е засилила преките проверки на производствените линии на Boeing Max, и заяви, че ще забрани на производителя да увеличава производството, докато агенцията не се убеди в контрола на качеството.
Докато Boeing се бори да отстрани недостатъците по производствената си линия, конкурентът Airbus е увеличил производството и доставките на нови самолети, припомня CNBC.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.