Commerzbank Digital Technology Center Sofia: Различията са предимство

Commerzbank Digital Technology Center Sofia: Различията са предимство

Създаден преди четири години българският ИТ хъб на водещата международна и втора по големина в Германия търговска банка - Комерцбанк с над 150-годишна история следва с ускорение голямата си цел да превърне традиционната банка в дигитално предприятие. Commerzbank Digital Technology Center Sofia отваря врати през юни 2020 г., но към днешна дата вече има и втори офис в Пловдив. Над 650 професионалисти в различни технологични направления разработват, модернизират и поддържат приложения, които дигитализират бизнес процесите на банката. С политики, ориентирани към хората без значение от пол, раса, етнос и т.н. компанията успява да поддържа и устойчив ритъм на разрастването си, за да продължи да бъде важна част от дигиталната трансформация на Комерцбанк. Трима колеги, принадлежащи към три различни култури споделят предизвикателствата и решенията, свързани с работата в междукултурна среда.

Още в първия работен ден насърчаваме новите служители да предлагат подобрения

Луис Серрано, оперативен мениджър в Дигиталния център на Комерцбанк

Луис Серрано е от красивия град Кордоба в Испания. Професионалният му път във финансовия свят започва в Прага, където работи по различни проекти. Наскоро се присъединява към екипа на Дигиталния център на Комерцбанк в София като оперативен мениджър. Основните му отговорности са свързани с подсигуряване на ефективни процеси на работа. Снимка: Комерцбанк.

- Какво според вас е най-важното за подсигуряването на ефективни процеси в мултикултурна среда?

- Вярвам, че насърчаването на открита комуникация е от решаващо значение. Насърчаването на диалога не само помага за преодоляване на недоразуменията, но и подпомага споделянето на идеи, което води до иновативни решения и подобрения в процесите.

- Как ръководите стратегически инициативи, които включват екипи от различни културни среди?

- За постигането на успех е важно да се започне с ясна визия и добре дефинирани цели. Тази яснота направлява стратегическата посока и гарантира, че всеки член на екипа разбира целта. Откритата комуникация е друг крайъгълен камък на ефективното прилагане на стратегията, като насърчава среда, в която идеите могат да се обменят свободно и се насърчава сътрудничеството. Разнообразието от професии в екипа е ценно предимство, тъй като предлага различни гледни точки. Важно е да се следи напредъкът като при необходимост да се коригират плановете въз основа на непрекъснатата обратна връзка. И накрая, признаването и отбелязването на успехите е съществено както за мотивацията така и за цялостната стратегия .

- Можете ли да дадете пример за ситуация, в която културните различия са предизвикали трудности, и как сте ги преодолели?

- Имал съм няколко ситуации, в които основният фактор е бил навременното изпълнение и спазването на крайните срокове. И в тези ситуации най-ефективният подход според мен е отново чрез комуникация. От ключово значение е да се установят очакванията още в началото, като се гарантира, че всички са на едно мнение по отношение на стандартите и крайните срокове. Работата в екип и подкрепата също са добър подход за преодоляване на конфликти независимо от какъв характер, както и за създаване на приятна атмосфера в екипа.

- Какви стратегии използвате, за да насърчите културното разнообразие и приобщаване в екипа ви?

- Още на първия работен ден наблягаме на политиката на отворени врати, при която новите служители се насърчават да споделят своя опит и да предлагат подобрения. Отворени сме да чуем какво хората ни искат да споделят или каква нова идея имат независимо от техния предишен опит, култура или националност. Това е един многото начини, по които  насърчаваме приобщаваща културата в компанията и екипите, което пък е от съществено значение за компания с нашите размери, в която работят повече от 650 души.

***

Активното слушане е важен похват за сближаване и приобщаване

Денис Атанасов, мениджър на екипа за киберзащита

Той е част от екипа на Дигиталния център на Комерцбанк в София от самото създаване на центъра преди  4 години като към момента е мениджър на екипа за киберзащита. Завършва образованието си в Техническият университет и в последните 10 години се развива в областта на мрежова и кибер сигурност, заемайки различни позиции – от 1-во ниво съпорт до мениджмънт. В свободното си време обича да бъде със семейството си, но и да се занимава с новото си хоби – каране на мотор. Снимка: Комерцбанк.

- Какво според вас е най-важното за успешната работа в мултикултурен екип в областта на киберсигурността?

- Успешната работа в един екип изисква здрава основа, изградена на база взаимно уважение и разбирателство. Независимо дали е в сферата на киберсигурността или в друг сектор, смятам,  че от изключително значение за всеки мениджър е да може да разпознае индивидуалните способности и опит на членовете от екипа си. По този начин се създава работна среда, в която всеки има ясни и изпълними цели, съобразени със знанията и възможностите му към дадения момент. В допълнение ясната комуникация и емпатия спомагат за преодоляване на културните и междуличностни различния в един екип. В екипа, с който работя, насърчавам ежедневно екипността, което неминуемо подобрява ефективността и удовлетворението от работата.

- Как осигурявате ефективна комуникация и сътрудничество между хора от различни културни среди във вашия екип?

- Винаги се стремя да задавам конкретни очаквания и приоритети и винаги търся обратна връзка от колегите си. Лично за мен много важна техника е активното слушане. Използваме различни платформи за комуникация, както и физически срещи в офиса, за да може максимално бързо да разрешим възникнали недоразумения, както и да се насърчи обмена на идеи. Смятам, че няма по-мотивираща работна среда от тази, в която всеки бива чут и оценен. В допълнение посещаването на различни събития в сферата на киберсигурността, организирането на тимбилдинги и други общи активности помагат за колаборацията и увеличават сплотеността между различните членове на екипите.

- Какви стратегии използвате, за да насърчите културното разнообразие и приобщаване във вашия екипа?

- Използването на приобщаващи политики и практики, които предоставят равни възможности за растеж и развитие, са широко застъпени в нашата компания. Тези усилия стартират още от процеса на подбор, когато избираме новите ни колеги. По време на интервютата винаги търся осъзнати личности, които приемат различията в другите като възможност за обогатяване и натрупване на различен опит. Основното, което се стремя да предам като послание на колегите е, че ние всички сме един отбор, независимо от коя локация по света работим и е необходимо да работим като едно ядро за постигане на целите ни.  В допълнение смятам, че е важно да прекарваме време заедно. Споделянето на професионални и лични преживявания подпомага разбирането между членовете на екипите от различни култури и създава принадлежност към екипа.

- Вашият професионален път какви уроци ви даде за междукултурното общуване и сътрудничество?

- Кариерата ми, както и житейският ми опит дотук, ме научиха, че отворената комуникация и колаборация са ключови за успеха на всеки екип. Научих колко е важно да бъдеш адаптивен и да приемаш хората със техните  различия. Изграждането на силни взаимоотношения, основани на толерантност и доверие, подобриха способността ми да ръководя ефективно екипите си.

***

Действията трябва винаги да говорят повече от думите

Джезрит Бажуя, глобален HR лидер в Комерцбанк

Джезрит Бажуя е професионалист с над 20 г. опит в областта на човешките ресурси, трупан в различни географски ширини – Индия, Англия, а сега България. Благодарение на този богат професионален опит, стратегически умения и силна бизнес преценка, той е в състояние да види по-голямата картина, което му позволява да предизвика и да допринесе за дългосрочния успех на организацията. В свободното си време обича да играе крикет - член е на престижния клуб по крикет Marylebone Cricket. Също така играе на скуош и ходи на походи. Снимка: Комерцбанк.

- Как вашият опит в различни географски региони е формирал вашето разбиране за междукултурното разнообразие в областта на човешките ресурси?

- Роден съм и съм израснал в Индия, завърших образованието си в Индия и работих повече от десетилетие в Индия. След това живях в Англия в продължение на 13 години и работих в индийска банка, японска банка и немска банка. В момента живея в България от 1 година. Баща ми е служил в армията, така че се местихме от град на град на всеки 2-3 години. Това означаваше нови училища, нови приятели, нов език, различни кухни на всеки 2-3 години. На много ранен етап усвоих изкуството да се адаптирам, да създавам нови приятелства и да приемам различни културни условия.

Едно нещо, което ми стана ясно много рано, е, че промяната е единствената константа в живота ми. Разбрах, че аз ще трябва да се науча да се адаптирам бързо, да приемам различни гледни точки и да имам отворено съзнание. Започнах да откривам общи основи за свързване с хората, като например спорта, и след това надграждах върху същите, като същевременно оценявах различията и уникалните силни страни на хората. Може да е различен спорт от този, с който съм се занимавал, но спортът свързва хората с обща страст. Погледнато в ретроспекция, това беше голямо предимство, което получих в първите години от живота си и което след това ми помогна да се установя бързо и с лекота в Англия (която скоро почувствах като свой дом), а сега и в България.

- Какви предизвикателства срещате най-често при управлението на човешки ресурси в различни културни среди и как ги преодолявате?

- Най-голямото предизвикателство, с което се сблъсквах в нова културна среда, независимо дали е Индия, Англия или България, винаги е било едно и също - да бъда приет. Това отнема време, а в някои случаи - доста дълго време. Причината за това според мен е, че макар и да сте склонни да приемете и прегърнете различни култури, трябва да помните, че е необходимо време, за да изградите доверие и да преодолеете бариерите на плътно обвързаните общества, които ви смятат за аутсайдер.

- Какъв е вашият подход за управление на конфликти, произтичащи от културни различия в екипите?

- Конфликтът е нещо, което не може да се избегне, когато се работи с екипи от различни културни среди. В повечето случаи конфликтите се дължат на различия в разбирането, предразсъдъци и предубеждения, които могат да бъдат дълбоко вкоренени.

Моят подход винаги е бил ориентиран към действие. Мога да разговарям с член на екипа или колега с часове, опитвайки се да ги убедя, че сме на едно мнение, но те все още може да не са съгласни поради различни културни различия. Ако обаче мога да направя нещо, за да им помогна, е по-лесно да изградим доверие и в последствие на намерим начин за конструктивно решаване на спора.

- Какъв съвет бихте дали на други HR професионалисти, които искат да подобрят междукултурната динамика в своите организации?

- Моят съвет за подобряване на междукултурната динамика е да бъдат отворени за нови гледни точки, да усвоят изкуството на слушането  и да са готови да се адаптират. Нека действията говорят повече от думите. Трябва да бъдем наясно както със собствените си така и с чуждите убеждения и ценности.  Придобиването на познания за другите култури е от съществено значение за пълноценното общуване. Хубаво е да бъдем любопитни, да задаваме въпроси и да наблюдаваме, за да може да осъзнаем различията и да ги уважаваме. Въпреки това, понякога ще се наложи да не се съгласим със събеседника си, но това трябва да става по уважителен начин.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ