ТРАЙНА//// Защо всяка компания се нуждае от откритата комуникация

ТРАЙНА//// Защо всяка компания се нуждае от откритата комуникация

Когато сте на върха на една организация, може да е трудно да получите точна представа за това как вашата компания функционира по-надолу по корпоративната стълбица. Много лидери имат погрешно разбиране за това как техните служители общуват помежду си, както и за цялостната култура в собствената им организация.

В моята работа като през годините съм срещал множество компании, в които управленският екип е на една страница, а служителите са на друга. Обикновено е необходим един кръг от интервюта, за да се разкрият пропуски в различни области. Тези пропуски често включват липса на открита комуникация - въпреки че ръководството смята, че тяхната организация я практикува.

По-лошото е, че когато компаниите нямат истинска открита комуникация, много други проблеми се появяват като симптоми за това. Ниската ангажираност и производителност, както и високите нива на текучество, често са свързани с липсата на открити разговори.

Проверка на реалността

Използвайте следния тест, за да определите състоянието на открита комуникация във вашата компания:

  • Проведете разговори с пет служители на по-ниско ниво в различни отдели. Провеждайте индивидуални срещи, на които ги питате как се справят. Обърнете внимание на всички проблеми, пред които са се изправили, както и на това какво са направили, за да ги разрешат.
  • Ако смятате, че служителят не предоставя честна обратна връзка и вероятно се въздържа в разговорите, може да помислите за други възможности за получаване на информацията. Наемането на трета страна за интервюта може да бъде по-добър вариант.
  • Сравнете тези проблеми с това, което знаят техните мениджъри, и вижте доколко информирани са те за случващото се. Тази дискусия трябва да включва колко често се срещат и какви методи за комуникация се използват.
  • Проучете своя управленският екип, включително себе си. Колко често вие и членовете на вашия екип се питате взаимно за обратна връзка? Колко често провеждате дискусии, в които се чува всеки глас? Ако вашият екип не комуникира по този начин, много вероятно е останалата част от вашата компания също да не го прави. Трябва да давате личен пример.
  • Когато служител напусне, попитайте в изходящото интервю дали комуникацията от неговия преки ръководител или друг мениджър е причината за напускането.

Клиент, с когото работих преди години, имаше огромно текучество – назначаваше нов вицепрезидент по продажбите на всеки шест месеца през последните пет години. Въпреки че изпълнителният директор дойде при мен за помощ в намирането на още един вицепрезидент, това, което открих, беше много по-дълбок проблем. Интервюирах бившите вицепрезиденти, които бяха напуснали позицията и открих, че всички са напуснали поради един човек. Този токсичен индивид беше главният стратегически директор. Ръководният екип не знаеше за това, защото никога не питаше.

Защо откритата комуникация е важна

Проведете среща на ръководството между отделите и попитайте какво означава откритата комуникация за тях. Ако вие като основател никога не сте засягали тази тема, малко вероятно е да се практикува последователна открита комуникация. Използвайте това като възможност да представите вашите очакванията.

Докато работех с предишен клиент, помолих членовете на неговия борд да ми кажат какво означава за тях фразата „култура на обратната връзка“ и получих няколко различни отговора. Моят клиент преди това ми каза, че неговата компания практикува открита комуникация, но отговорите не съответстваха на това.

Обучението на вашия екип в открита комуникация може значително да облагодетелства финансово вашата компания, като създаде доверие и накара работниците да се чувстват ценени. Това се превръща в по-продуктивни и лоялни служители.

Освен това позволява по-бърз растеж, тъй като хората се чувстват по-склонни да предоставят полезна обратна връзка

……………

Карол Шулц, основател и главен изпълнителен директор на Vertical Elevation за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ