И най-добрите имат нужда от обратна връзка
Всеки мениджър иска екип, изпълнен с високопроизводителни служители. Това не само ще улесни работата, но и ще направи така ,че мениджърът да изглежда добре в очите на своите началници. В същото време, когато става въпрос за предоставяне обратна връзка, ново изследване на базираната на изкуствен интелект HR комуникационна платформа Textio установи, че шефовете не се справят особено добре, когато става въпрос за най-добрите им служители.
„Независими изследвания показват, че добрите служители са 400 пъти по-продуктивни в различните индустрии от средностатистическия служител“, казва съоснователят на Textio Киърън Снайдер. „Бяхме любопитни, като се има предвид, че организациите искат да задържат тези хора с такъв висок приоритет, каква е обратната връзка, която получават“, добавя тя.
Снайдер е анализирал служителите от най-висок ешелон на представяне и типът обратна връзка, която получават от ръководителите си от гледна точка на количеството и качеството. Макар че високопроизводителните служители получават около един и половина пъти повече обратна връзка от всички останали, съдържанието на тази връзка е било по-празно и по-малко приложимо, защото е съдържало по-малко конкретни примери или конкретни предложения за подобрение и растеж и повече преувеличения и клишета.
Например, на отлично представящ се служител може да се каже: „Вие наистина избихте рибата“, за разлика от „Настина харесах независимите изследвания, които бяхте включили в презентацията“.
Обратната връзка често се фокусира върху личността на служителя, като например: „Вие сте брилянтен“.
Една от причините, поради които мениджърите могат да премълчават даването на обратна връзка на най-добрите си служители, е следването на мантрата „ако не е повредено, не го поправяйте“,
„Те не мислят непременно от гледна точка на конкретика или приложимост, когато дават отзиви на тези служители, защото те вече вършат добра работа“, обяснява Снайдер.
Какво мениджърите трябва да правят по различен начин
Обратната връзка е важна, защото хората често напускат, когато не получават необходимата подкрепа за растеж. Ако сте мениджър, Снайдер казва, че има няколко неща, които можете да направите, за да разрешите този проблем. Първо се уверете, че обратната връзка, която давате, е смислена. Вместо да предоставяте общи наблюдения, фокусирайте вашите коментари върху конкретни проекти или инициативи. Освен това коментирайте поведението на работа, а не личностните черти.
„Говорете за неща, които човекът е направил, а не за неговите качества“, съветва Снайдер.
След това се уверете, че вашите отзиви са подходящи и навременни. Не говорете за нещо, което се е случило преди седмица. Ако видите положително поведение или резултат, възползвайте се от момента и дайте обратна връзка в реално време.
Също така се уверете, че не преувеличавате, дори когато обратната връзка е положителна. Хората с отлични резултати може да сметнат един прекалено хвалебствен коментар за неискрен.
„Въпреки че е приятно да се чуе, това не е много обмислено и рядко е вярно“, подчертава Снайдер.
Защо е важно
Обратната връзка е критична за всички служители. Когато хората получат информация с ниско качество – дори и да е положителна по природа, вероятността да напуснат през следващата година нараства с 63%, според данни на Textio. Когато анкетирате служителите какво искат, те често посочват повече обратна връзка, защото искат да станат по-добри в работата си. Това важи особено за хората с високи резултати, които са амбициозни и искат повишения, казва Снайдер.
„Ако наистина получат повишение, но не получат особено полезна обратна връзка, може да останат още една година“, казва тя. „Но ако те не са готови за друго повишение през следващата година и не сте им предоставили нищо, което да направят, за да се развиват, става наистина трудно за този човек, който вероятно е търсен от други организации, да разбере защо трябва да остане. Има истинско несъответствие между целите на организациите да задържат хората с високи резултати и обратната връзка, която получават“, категорична е Снайдер.
……………
Стефани Воза за FаstCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.