Фразите, които лидерите трябва да избягват

Фразите, които лидерите трябва да избягват

Всички знаем, че думите имат значение – и думите на лидерите носят особена тежест. В лидерството и бизнеса е лесно да станете жертва на жаргон и многословие, но има и други фрази, които подвеждат служителите и сигнализират за лошо лидерство. Ето някои от най-разрушителните, които чувам в работата си като треньор по лидерство:

„Не бих го казал по този начин“

Дори ако това не е вашето намерение, когато използвате тази фраза и подобни на нея, вие се отнасяте пренебрежително към човека, с който общувате. Това е проява на неуважение и знак, че смятате, че вашият подход е най-добрият. Вместо това попитайте: „Можете ли да опитате да перифразирате? Искам да съм сигурен, че се разбираме правилно“

„Ще го направя сам“

Повечето лидери страдат в известна степен от идеята, че ако искате нещо да бъде направено както трябва, трябва да го направите сами. Но това ниво на контрол изпраща някои ужасни послания за вашето лидерство: че не вярвате, че вашите хора могат да си вършат работата качествено и не желаете да им дадете възможност да растат и да се учат. Вместо това ясно изразете очакванията си и попитайте: „Имате ли нужда от моята помощ за нещо?“

„С цялото ми уважение…“

Понякога е уместно един лидерът да дава отпор и да защитава позицията си по-решително, но това е ситуация, която изисква по-скоро тактичен подход, a не снизходителен. Вместо това може да зададете въпрос от рода на: „Отворени ли сте към друга гледна точка?“

„Ето как трябва да го направите“

Когато казвате на хората не само какво да правят, но и как да го правят, вие управлявате поемате ролята на микромениджър. Малко са нещата, които карат служителите и екипите да се чувстват по-деморализирани и демотивирани от микромениджмънта. Като лидер вие сте натоварени с отговорността да овластявате, мотивирате и вдъхновявате вашите хора. Вместо това попитайте: „Какъв според вас е правилният подход?“

„Не е нужно да знаете защо – просто изпълнявайте“

Авторитарният подход противоречи на истинското лидерство по своята същност. Най-добрите лидери знаят, че когато комуникирате ясно целите си и давате на вашите служители задачи, които ги карат да чувстват, че работата им има смисъл, те работят по-усърдно и са по-ангажирани. Вместо постоянно да нареждате, отделете време, за да попитате служителите си: „Какво ви свързва с тази работа? С какво е важна тя за вас?“

„Нямам нужда от помощ“

Твърде много лидери гледат на молбата за помощ като на признак на слабост. Всъщност това сигнализира сила и увереност. Когато търсите помощ, вие демонстрирате готовност да си сътрудничите с другите, а това е нещо, което служителите ценя. Всички казваме, че големите успехи изискват екипна работа, така че дайте личен пример като потърсите повече сътрудничество. Вместо това попитайте „Как най-добре можем да използваме вашите таланти, за да се справим с тази задача?“

Лидерите често несъзнателно карат хората да се чувстват победени, деморализирани и изолирани, като не обръщат достатъчно внимание на собствените си думи. Бъдете по внимателни с нещата, които казвате на екипа си – и ако тези думи не ви служат добре, направете нужните промени.

…………………

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Цитат на деня
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании