Марина Хадрович, управляващ директор на „Монделийз Интернешънъл“ за България и пазарите от Източна Адриатика
Марина Хадрович се дипломира в Университета ZSEM в Загреб през 2007 г. Същата година започва и професионалната ѝ кариера в „Орбико“ – един от водещите дистрибутори в Централна и Източна Европа. Развитието ѝ преминава през Procter&Gamble, а през 2012 г. се присъединява към екипа на Kraft Foods (днес „Монделийз Интернешънъл“). Там в продължение на четири години ръководи европейския експорт на компанията и развива над 28 глобални и местни марки чрез различни дистрибуторски партньори.
Като управляващ директор развива бизнеса на „Монделийз Интернешънъл“ в 9 пазара от региона – Словения, Хърватия, Сърбия, Босна и Херцеговина, Черна гора, Северна Македония, Албания, Косово и България. Ръководител на повече от 300 служители в компанията, тя описва себе си като истински екстроверт. „Аз съм много открит и прям човек. Напълно осъзнавам, че това понякога не е лесно за хората около мен, защото не всички могат да следват и поддържат същата скорост и стил на общуване. С натрупания опит през годините станах по-внимателна и винаги проверявам „пулса“ на екипа около мен. Да бъда позитивна, страстна и много открита за това, което искам, и най-вече за това, което не искам, са основни черти на характера ми, които вярвам, че са ме довели до мястото, където съм днес. Най-важното е да харесваш това, което правиш, а аз винаги съм обичала работата си в „Монделийз“. Имаме невероятни колеги, страхотни професионалисти, които работят в междуфункционално сътрудничество на 9 пазара“, разказва Марина Хадрович.
С нетни приходи от приблизително 29 млрд. долара през 2021 г., производство и дистрибуция в над 150 държави по цял свят, „Монделийз Интернешънъл“ управлява бъдещето на продуктите за похапване с емблематични глобални и местни марки като бисквитите OREO, belVita и LU, шоколадите Cadbury Dairy Milk, Milka и Toblerone, бонбоните Sour Patch Kids. Компанията е член на Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 и Dow Jones индекс за устойчивост.
Q&A
Как силата на бранда влияе върху силата на характера на жените?
Всяка организация, която има ясна цел и се ръководи от нея, е мощна движеща сила за мотивацията и ангажираността на служителите. Когато те изпитват чувство за обща цел и визия на работното си място, са склонни да се чувстват комфортно, удовлетворени и имат възможност да бъдат по-продуктивни. Това са мотивирани и ангажирани хора, отдадени на целите на компанията си. Те вярват, че работата им ще има положително въздействие върху обществото и би спомогнала за промяна на средата около тях. И до днес не спирам да се вдъхновявам от това, което нашата компания прави – да произвежда продукти за похапване по устойчив начин навсякъде по света, като проследява веригата на доставки от фермерите до потребителите.
Нашите марки имат една вече създадена емоционална връзка с потребителите ни, като посланията за повече нежност на Milka или местното наследство на Moreni, които са любим продукт на поколения българи. Веригата ни за доставки и снабдяване с какаови зърна започва от нашата програма Cocoa life в Африка. Чрез нея освен подкрепа на местните общности за устойчивост в отглеждането на какаото се полагат огромни усилия за образование и борбата за равни права на жените.
Това, което научих през последните 10 години, е, че трябва да споделяме успехите, да не крием желанията и амбициите си. Научих, че се нуждаем от подкрепяща общност около себе си и че ние също трябва активно да подкрепяме общността. Но най-важното нещо, което осъзнах, е, че разнообразието във всичките му форми и проявления е стимул за отлични бизнес резултати и двигател за личностно развитие.
Кои качества и черти на характера насърчавате в дамите от вашия екип?
Насърчавам страстта, защото трябва да обичаш това, което правиш. Смелостта, с която да изразяваш идеите и да заявяваш себе си. Отдадеността и постоянството, с които да преминаваш през различни предизвикателства и да не се отказваш. Всички жени притежават в себе си тези качества. Ние само трябва да създадем нужната среда, в която те да се разгърнат и проявят. В моя екип се опитвам да давам възможност на жените да подкрепят взаимно идеите и плановете си, като същевременно разбирам всички затруднения, които някой може да има в личния и професионалния си живот. Изисква се смелост да кажем и да изразим своите цели и стремежи. Но още повече смелост е необходима, за да говорим за нещата, с които не можем да се справим. Това не е проява на слабост, това е начин на мислене, култура и среда, в която хората се чувстват в безопасност да споделят. Поддържането на такава култура и среда е сред основните приоритети на „Монделийз“, защото само така служителите ни могат да се развиват и да дават най-доброто от себе си.
Новото поколение изисква повече естественост от лидерите. То живее открито с емоциите си и не се притеснява да ги изразява. Времената на сдържаните, консервативни, прикриващи емоциите си мениджъри отдавна са отминали. Затова вярвам, че ние трябва да бъдем промяната, която искаме да видим в другите и в културата около нас. Бих искала да съм заобиколена от смели жени, които демонстрират честност, автентичност и неподправеност. Да приемат предизвикателствата, трудностите или болката. Жени, които не се отказват и довършват нещата до край, подхождайки към всичко с енергия и вълнение.
Споделяте ли мнението, че жените са по-устойчиви на кризи?
Определено да. Ние сме възпитани в кризи и драми. Дори и да нямаше икономическо-политически кризи около нас, пак щяхме да сме най-устойчивата група в обществото. От ранна възраст жените са изложени едновременно на множество предизвикателства – социални, естетически, конкурентна среда, и просто се научаваме по-бързо да преминаваме през тях. Често излизаме емоционално по-силни, по-способни да работим под напрежение. Дори съществуват научни изследвания, които доказват, че жените имат генетично и хормонално предимство. А това помага на имунната им система да се бори по-добре с болестите. Средностатистически живеем по-дълго, така че е доказано – ние сме по-издръжливи.
Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър "Жената е..."
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.