Милена Рамчева, изпълнителен директор на „Метрика“ ООД
Милена Рамчева работи в сферата на директния маркетинг над 15 години и има богат опит в обслужването на клиенти, фулфилмънт и логистика за онлайн магазини. Кариерата ѝ започва в издателство „Рийдърс Дайджест“. Там е консултант по директен маркетинг на руската компания Bluefox за азиатския пазар, работи във Филипините и страните от Югоизточна Азия. От ноември 2016 г. е изпълнителен директор на „Метрика“ ООД. Завършила е „Счетоводство и контрол“ и „Маркетинг“ в Стопанската академия „Д. А. Ценов“, Свищов. Има магистърска степен по „Трудова и организационна психология“ от СУ „Св. Климент Охридски“.
Експертизата и вдъхновението на Милена Рамчева са насочени към изграждането на устойчиви бизнес модели с аутсорсване на поддържащите бизнеса процеси. „Това дава възможност на компаниите да оптимизират разходите си, да бъдат гъвкави от гледна точка на ресурсите, да се докоснат до опит и технологии, които във времена на динамично развитие са ключови за успеха на всеки бизнес“, споделя тя.
„Метрика“ ООД е компания за изнесени услуги в областта на клиентското обслужване и логистиката. Тя специализира в управлението на поръчки за онлайн магазини (фулфилмънт). Част е от групата „Медияпост Хит Мейл“, собственост на френския пощенски оператор La Poste Groupe.
Позитивното мислене е сред водещите черти на характера на Милена Рамчева. „Силно вярвам в позитивното мислене и неговото влияние върху здравето и успеха. Това е моят начин винаги да гледам напред и да търся възможности за развитие, да се адаптирам бързо към промените и да приемам предизвикателствата, пред които се изправям ежедневно“, казва тя.
Q&A
Споделяте ли твърдението, че честността е привилегия на смелите?
Да признаеш грешка, която си допуснал, или да признаеш, че не си прав в спор, не е лесно. Определено се изисква доста смелост за подобно признание. Само честният човек няма причина да се страхува, защото знае, че истината е на негова страна. В работата си винаги се опитвам да бъда откровена и директна, което понякога е доста трудно. Но пък дава възможност за вземане на бързи решения и прилагането им. В бизнеса ни честността е от изключително значение, защото клиентите са и наши партньори, а партньорството се гради върху доверие. Към колегите си имам открити и честни отношения. Без тяхната отдаденост няма как да изпълним поетите ангажименти към клиентите, които ни доверяват съществена част от бизнеса си (клиентското или логистичното обслужване). Въпрос на фирмена култура е хората в една компания да не се страхуват да бъдат честни един с друг. Прикритостта и фалшивото поведение водят до токсична работна среда, както и до провалени сделки.
На кое качество се доверявате повече при вземането на трудни решения – на мъдрия опит или на добре премерения риск?
В бизнеса трябва да се рискува, за да се движи процесът напред. Когато човек е твърде предпазлив, пропуска сериозни възможности за развитие. Това не означава, че трябва да се впускаме презглава във всяко ново начинание. Събирането на достатъчно информация, планирането на следващите стъпки, както и готовността за действие при неблагоприятно развитие на нещата, са решаващи.
Преди две години направихме смела стъпка и драстично увеличихме капацитета на нашия фулфилмънт склад, въпреки че в България услугата все още не беше достатъчно популярна. В момента планираме ново увеличение на стелажния капацитет на склада. Продължаваме активно да търсим нов бизнес в България и чужбина и разработихме платформа, която помага на електронните търговци да продават в различни канали у нас и по света. Тя е без аналог сред конкурентите ни, защото позволява на търговците да управляват почти целия си бизнес от едно място и да отчитат автоматично наличностите на съответните продукти към продажбените канали. Благодарение на тази платформа мрежата ни в Европа само за година се разрасна и вече предлагаме услугата в 15 държави от ЕС с изцяло наше, българско решение. Ако бях твърде предпазлива, това никога нямаше да се случи.
***
Топ 5 сили на характера според теста на VIA
1. Искреност
2. Ученолюбие
3. Справедливост
4. Надежда
5. Прошка
Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър „Жената е…“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.