Предизвикателствата, с които трябва да се справи всеки ръководител

Ако някога сте основавали бизнес или сте били назначени за изпълнителен директор на стартираща компания, знаете, че лидерството може да бъде трудно. Много различни сценарии ще ви поставят на изпитани: изграждане на компания от нулата, жонглиране с растеж и оцеляване и разбира се, печелене на пари. Докато победите могат да бъдат вълнуващи с разрастването на бизнеса, предизвикателствата са реални – и безмилостни. Но с всяко предизвикателство идват и възможности. Ключът е да знаете как да ги преодолеете правилно с добри навици и стратегии за работа с хора. Ето шест от най-трудните лидерски препятствия, с които ще се сблъскате, и как да ги преодолявате, без да губите фокус или здрав разум.
Изпълняване на твърде много роли
В ранните дни от стартирането на бизнес или поемането на управленска роля вие може да се занимавате с всичко: продажби, наемане, поддръжка на клиенти. Това не е устойчиво.
Решението: С разрастването на бизнеса трябва безмилостно да приоритизирате. Запитайте се: „Кои са малкото на брой неща, които само аз мога да направя в момента?“ След това делегирайте. Колкото по-скоро спрете да се опитвате да правите всичко, толкова по-бързо ще може да расте вашата компания.
Наемане на правилните хора
Всяко ранно назначение има огромно влияние върху вашата стратегия и изпълнение. Тези хора трябва да притежават твърдите умения, експертизата и способност за работата в мрежа, за да ви изведат на следващото ниво. Но едно грешно назначение може да ви върне назад с месеци. С разрастването на бизнеса и навлизането на повече хора в организацията възникват нови проблеми – проблеми с хората. Да, човешкото поведение може да бъде доста непредсказуемо и някои хора може да дойдат със собствени цели или типологии, които не обслужват добре бизнеса.
Решението: Създайте желаната култура в дългосрочен план, която дава на вашия бизнес твърда идентичност, основана на споделени ценности. Ще трябва да наемате хора на база адаптивност и вписване – не само за умения. Стартиращите компании се променят бързо; търсете хора, които могат да се развиват с бизнеса и които искрено вярват във вашата мисия и ценности.
Задържане на таланти
След като вече разполагате с правилните хора трябва да обърнете внимание на това, че стартиращите компании все още са изправени пред необходимостта да се конкурират със заплатите или бонусите на големите компании. Основателите и главните изпълнителни директори обаче трябва да помнят, че хората не напускат само заради пари – те напускат, когато не се чувстват оценени или когато не виждат смисъл в работата.
Решението: Вече намекнах за няколко. Предложете равенство, гъвкавост и възможности за растеж. Включете хората в процеса на вземане на реални решения и им дайте автономност..
Предотвратяване на прегарянето – тяхното и вашето
Стартиращите компании функционират под особено напрежение. Основателите често работят дълги часове и тази енергия се процежда към служителите, изграждайки култура на непрекъсната заетостта. Това работи, докато най-добрите ви изпълнители не изгорят и не загубят страстта си към работата, която вършат.
Решението: Давайте пример за устойчиво лидерство и грижа за себе си. Задължете хората да си вземат почивки и отпуски, за да се презареждат. Правете си почивки за психично здраве през деня. Не забравяйте, че културата на прегаряне задушава креативността и производителността.
Създаване на повече лидери
Контролът, харизмата, увереността, упоритостта и бързината може да ви преведат през първата година от живота на бизнесса, но няма да ви отведат до петата. Ще трябва да освободите юздите и да привлечете нова генерация лидери, които да запълнят празнините.
Решението: Преминете от „изпълнител“ към „мултипликатор“. Работата на основателите и изпълнителните директори е да изградят бъдещи лидери, които могат да подкрепят бизнеса. Тук е необходимо много доверие, защото ще трябва да делегирате повече на другите и да обучавате повече, отколкото да командвате.
Създаване на яснота в условията на постоянната промяна
В стартиращите компании единствената константа е промяната. Ако пътят напред е неясен и има несигурност във въздуха, вашият екип ще бъде объркан и неподготвен.
Решението: Опростете посланието. Поставете ясни очаквания и краткосрочни цели. Повтаряйте това, което е важно, докато не се запомни. Не се страхувайте да комуникирате прекалено много, защото хората се нуждаят от това предвид всичките разсейващи фактори. И винаги обяснявайте защо планът се променя – прозрачността изгражда доверие.
………..
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.