Стефана Здравкова, главен изпълнителен директор на „Нова Броудкастинг Груп“
Стефана Здравкова има доказан опит в създаването на високопрофесионални екипи – ключов елемент за конкурентните корпорации в днешния бързо променящ се световен пазар. От 2019 до 2022 г. тя е изпълнителен директор на дъщерното дружество на „Нова Броудкастинг Груп“ – „Нет Инфо“. В периода 2016–2018 г. е била директор на eMAG за България. Професионалната ѝ биография включва и мениджърски позиции в големи мултинационални компании като XEROX, Siemens Mobile, Logitech & Toshiba Europe.
Намира любопитството за водеща черта в своя характер и движеща сила както за нея, така и за всеки, който се стреми към развитие и израстване. Изявен професионалист с богати познания за медийната среда, тя е убеден привърженик на иновациите като основен двигател на успеха.
„Нова Броудкастинг Груп“ е една от най-големите мултиплатформени медийни и технологични компании в България. Тя е част от United Media, член на водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group. „Нова Броудкастинг Груп“ се развива изключително динамично и предлага на клиентите и партньорите си голямо разнообразие от телевизионни канали, радиостанции, дигитални платформи, уебсайтове и печатни медии.
„Обичам да научавам нови неща – допълва Стефана Здравкова. – Да откривам нови места, възможности и начини за постигане на целите, а след това да ги прилагам в работен или личен план. Смелостта да изследваш, да се стремиш всеки ден да вършиш нещата малко по-добре. Да търсиш онова, което ти носи удовлетворение и те тласка крачка напред – всичко това се движи от любопитството. С него започва всяка промяна с потенциал да оформи желаното бъдеще, започвайки от нас самите.“
Q&A
Честността сила или слабост е за един лидер?
Със сигурност е едно от качествата на добрия лидер, но е важно да не е еднопосочна и да се разбира правилно. Не става дума просто да не премълчаваш нещата и да казваш истината – честността има много измерения. Тя е котвата ни към реалността и вярвам, че и успехът е по-сладък, когато си го постигнал честно. Това е и най-прекият път за създаване на доверие в един екип, както и с публиката. В контекста на медиите е и каузът – живеем във времето на фалшивите новини и постистината, водени само от емоции и спорещи с фикции. Именно честността е пътят, който трябва да поемем, за да преодолеем тези ерозиращи процеси. А първата крачка започва от нас самите – когато си честен със себе си, имаш силата да мотивираш, да изискваш същото от хората около теб, да поемаш рискове и да излезеш от зоната си на комфорт.
Каква е цената на честността, която плащате във вашата работа?
Честността не е краткосрочна инвестиция, често става жертва на конюнктура и на това да си неразбран. Възвращаемостта ѝ с времето обаче е голяма и цената да си различен и да водиш много битки, за да я отстояваш, безспорно си струва. В NOVA го знаем отлично – да сме откровени със зрителите, да не премълчаваме в услуга на нечий дневен ред. Така се гради репутация, така се печели и най-ценната валута за всяка медия – доверие. Създавайки среда, в която честността е ценност, а не уязвимост, създаваме общност, която на свой ред се чувства представена, чута и защитавана от нас. Да правиш това, което казваш, и да казваш това, в което вярваш, невинаги е лесно. Но е опорната точка, от която медията ни задава публичния дискурс такъв, какъвто вярваме, че трябва да бъде – обективен, балансиран, безпристрастен и винаги в услуга на обществото.
Как хуморът хармонизира откровеността в ежедневието ви?
За мен хуморът не е начин прямотата да бъде представена или преглътната по-лесно. Най-малкото, той е много лично нещо и неслучайно, когато попаднем на хора, споделящи усещането ни за смешното в живота, се чувстваме сред приятели. Също както на един инструмент могат да се изсвирят безброй мелодии, така и хуморът може да бъде възприеман и използван за позиция, критика, осмиване, за сближаване или за удоволствието да споделиш усмивка. Той подлежи на интерпретация, зависим е от контекста, базира се на отношението и преживяванията ни и е едно от най-чудесните неща. Особено ценя умението за самоиронизиране – в крайна сметка, ако не можеш да се пошегуваш със себе си, не можеш да твърдиш, че имаш чувство за хумор. А и може би не се харесваш достатъчно. Това е честност в най-чистия ѝ вид. Затова са ми любими автори като Джером К. Джером, Оскар Уайлд, П. Г. Удхаус, Ярослав Хашек и Джоузеф Хелър. Трябва доста откровеност и увереност, за да можеш да заявиш например: „Толкова съм умен, че понякога не разбирам и една дума от това, което казвам“.
***
Топ 5 сили на характера според теста на VIA
1. Честност
2. Хумор
3. Ученолюбие
4. Преценка
5. Оценяване красотата и съвършенството
***
Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър „Жената е…“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.