Стефана Здравкова, главен изпълнителен директор на „Нова Броудкастинг Груп“

Стефана Здравкова,  главен изпълнителен директор на „Нова Броудкастинг Груп“

Стефана Здравкова, главен изпълнителен директор на „Нова Броудкастинг Груп“

Стефана Здравкова има доказан опит в създаването на високопрофесионални екипи – ключов елемент за конкурентните корпорации в днешния бързо променящ се световен пазар. От 2019 до 2022 г. тя е изпълнителен директор на дъщерното дружество на „Нова Броудкастинг Груп“ – „Нет Инфо“. В периода 2016–2018 г. е била директор на eMAG за България. Професионалната ѝ биография включва и мениджърски позиции в големи мултинационални компании като XEROX, Siemens Mobile, Logitech & Toshiba Europe.

Намира любопитството за водеща черта в своя характер и движеща сила както за нея, така и за всеки, който се стреми към развитие и израстване. Изявен професионалист с богати познания за медийната среда, тя е убеден привърженик на иновациите като основен двигател на успеха.

„Нова Броудкастинг Груп“ е една от най-големите мултиплатформени медийни и технологични компании в България. Тя е част от United Media, член на водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group. „Нова Броудкастинг Груп“ се развива изключително динамично и предлага на клиентите и партньорите си голямо разнообразие от телевизионни канали, радиостанции, дигитални платформи, уебсайтове и печатни медии.

„Обичам да научавам нови неща – допълва Стефана Здравкова. – Да откривам нови места, възможности и начини за постигане на целите, а след това да ги прилагам в работен или личен план. Смелостта да изследваш, да се стремиш всеки ден да вършиш нещата малко по-добре. Да търсиш онова, което ти носи удовлетворение и те тласка крачка напред – всичко това се движи от любопитството. С него започва всяка промяна с потенциал да оформи желаното бъдеще, започвайки от нас самите.“

Q&A

Честността сила или слабост е за един лидер?

Със сигурност е едно от качествата на добрия лидер, но е важно да не е еднопосочна и да се разбира правилно. Не става дума просто да не премълчаваш нещата и да казваш истината – честността има много измерения. Тя е котвата ни към реалността и вярвам, че и успехът е по-сладък, когато си го постигнал честно. Това е и най-прекият път за създаване на доверие в един екип, както и с публиката. В контекста на медиите е и каузът – живеем във времето на фалшивите новини и постистината, водени само от емоции и спорещи с фикции. Именно честността е пътят, който трябва да поемем, за да преодолеем тези ерозиращи процеси. А първата крачка започва от нас самите – когато си честен със себе си, имаш силата да мотивираш, да изискваш същото от хората около теб, да поемаш рискове и да излезеш от зоната си на комфорт.

Каква е цената на честността, която плащате във вашата работа?

Честността не е краткосрочна инвестиция, често става жертва на конюнктура и на това да си неразбран. Възвращаемостта ѝ с времето обаче е голяма и цената да си различен и да водиш много битки, за да я отстояваш, безспорно си струва. В NOVA го знаем отлично – да сме откровени със зрителите, да не премълчаваме в услуга на нечий дневен ред. Така се гради репутация, така се печели и най-ценната валута за всяка медия – доверие. Създавайки среда, в която честността е ценност, а не уязвимост, създаваме общност, която на свой ред се чувства представена, чута и защитавана от нас. Да правиш това, което казваш, и да казваш това, в което вярваш, невинаги е лесно. Но е опорната точка, от която медията ни задава публичния дискурс такъв, какъвто вярваме, че трябва да бъде – обективен, балансиран, безпристрастен и винаги в услуга на обществото.

Как хуморът хармонизира откровеността в ежедневието ви?

За мен хуморът не е начин прямотата да бъде представена или преглътната по-лесно. Най-малкото, той е много лично нещо и неслучайно, когато попаднем на хора, споделящи усещането ни за смешното в живота, се чувстваме сред приятели. Също както на един инструмент могат да се изсвирят безброй мелодии, така и хуморът може да бъде възприеман и използван за позиция, критика, осмиване, за сближаване или за удоволствието да споделиш усмивка. Той подлежи на интерпретация, зависим е от контек­ста, базира се на отношението и преживяванията ни и е едно от най-чудесните неща. Особено ценя умението за самоиронизиране – в крайна сметка, ако не можеш да се пошегуваш със себе си, не можеш да твърдиш, че имаш чувство за хумор. А и може би не се харесваш достатъчно. Това е честност в най-чистия ѝ вид. Затова са ми любими автори като Джером К. Джером, Оскар Уайлд, П. Г. Удхаус, Ярослав Хашек и Джоузеф Хелър. Трябва доста откровеност и увереност, за да можеш да заявиш например: „Толкова съм умен, че понякога не разбирам и една дума от това, което казвам“.

***

Топ 5 сили на характера според теста на VIA

1. Честност

2. Хумор

3. Ученолюбие

4. Преценка

5. Оценяване красотата и съвършенството

***

Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър „Жената е…“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ