Страда ли работното ви място от лошо лидерство?

Страда ли работното ви място от лошо лидерство?

Какво наистина е необходимо, за да вдъхновите хората днес? Със сигурност не са основаните на страх тактики, които лишават хората от радост.

Ако искате да сте ефективни в управлението на днешното работно място, трябва да разберете какво кара хората да работят – емоционално, психологически и човешки. Започнете, като избягвате тези три лоши и остарели лидерски навика, които все още са характерни за твърде много екипи.

Ръководителят има твърде много контрол върху решенията

Човек с лоши лидерски умения микроуправлява до последния детайл. В този случай работната среда може да стане задушаваща, защото шефът иска контрол върху всяко решение. Шефът с непреодолима нужда от контрол не вярва на екипа и не делегира. Няма място за групови дискусии или принос, защото стилът на управление е автократичен. На свой ред креативността и научаването на нови неща остават на заден план.

Ръководителят е недостъпен

Човешките същества са склонни да реагират негативно на всичко, което изглежда като заплаха. Това е в нашата природа. Когато мениджърите си мълчат и не могат да бъдат намерени за контакт, това кара хората да се чувстват сякаш работата им е изложена на риск. В резултата на това те се затварят в черупките си и преминат в стелт режим. Във всеки случай можете да се обзаложите, че ще се представят по-зле, а не по-добре. Ето защо достъпността – не само чисто физическата, но и тази под формата на открита и честа комуникация и редовна обратна връзка – трябва да бъде вкоренени в ежедневните навици на всеки мениджър. Това изпомпва страха и съмненията от атмосферата и освобождава членовете на екипа от умствените окови да се чудят дали трябва да актуализират своите автобиографии.

Ръководителят не слуша другите

Слушането се превърна в изгубено изкуство. Липсата на активно и уважително изслушване и двупосочна комуникация - изпращане без получаване - е ясен недостатък, който откривам в много мениджъри.

Може би защото те работят на висока скорост, опитвайки се да спазят крайните срокове и да постигнат целта си, и просто не отделят време да забавят темпото и наистина да слушат какво се случва около тях.

Това има потенциала да бъде рисковано, защото може да означава пропускане на жизненоважни сигнали, които влияят на представянето и дори на собствената им ефективност и кариерно израстване.

Мениджърите, които слушат и действат според обратната връзка, показват на служителите, че ги е грижа за тях.

…………..

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Lexus използва генеративен изкуствен интелект за нов празничен спот
Проруски хакери твърдят, че са извършили кибератака срещу Френската пощенска служба
Зеленски: Последният мирен план предвижда възможно изтегляне на Украйна от изтока
На днешната дата, 25 декември. Рождество Христово, Коледа
Венецуела обвинява САЩ в „изнудване“ за конфискуването на петролни танкери
Хиляди хора се стичат към Витлеем, за да съживят коледния дух след 2 години война в Газа
САЩ отказаха визи на бивш еврокомисар и други лица заради правила в социалните мрежи