Жените, които променят лидерството: Десислава Райчинова-Митева, "Валмарк България"

Жените, които променят лидерството: Десислава Райчинова-Митева, Валмарк България

ДУМАТА СИЛА за мен е думата Истина.

ДОБРОТО УПРАВЛЕНИЕ Е ВЪПРОС НА способността, от една страна, да виждаш голямата картина, а от друга - да влизаш в детайла. При нас често се случва малкият детайл да има такова значение, че да променя резултата.

Вярвам, че авторитарното управление не е актуално в днешно време, както и дългите процедури за вземане на решения. Бързото и открито поставяне на въпросите и идеите за създаване на стратегии е по-печелившо. Светът е страшно динамичен и за мен няма много време за "дипломатичност".

АЗ, КАТО МЕНИДЖЪР се опитвам да предоставя възможност на хората да правят това, в което са най-добри. В края на деня човек управлява и действа спрямо личните си убеждения - и това предполага подобен подход към екипа. Всеки човек е различен, способностите и уменията му - също. Например колега е много добър търговец и отлично обучава търговците, но трудно следва правила и процедури, въведени в компанията. Правим взаимни компромиси.

Другият основен принцип, който следвам, е доверието. На преките ми подчинени имам голямо доверие. В предишни години това ми е създавало сериозни трудности, но без доверие не може да работиш, създаваш и решаваш проблеми. 

ПОСТИГАНЕТО НА РЕЗУЛТАТИ е моята цел и е страхотно, ако може да бъде придружено със забавление. Изключително съм доволна от последната анкета, проведена сред колегите - 97% от тях категорично посочват, че са ориентирани към действие и резултати. Любопитство и критично мислене са посочили 95%, а страст към работата - 94%.

ДЕЛЕГИРАМ проектите, но не делегирам отговорността.

Специфичното в нашата организация е, че сме малък екип - около 35 човека, и често се случва някой да върши несвойствена дейност за позицията си. Особено ако се справя добре и му харесва новото задължение, автоматично получава новото предизвикателство. Вероятно това невинаги е много привлекателно за хората, но сядаме на масата, начертаваме какво трябва да се свърши и някой го поема.

Споделянето на информация също е много ключов фактор в организацията. Търговските промоции се знаят и от счетоводството, маркетинг отделът е залят от снимки от аптеките, а на последната фирмена среща всички правиха продуктов тест, включително и аз, офис мениджърът и мениджърът логистика. Резултатите изобщо не бяха лоши.

УСПЕХЪТ ЗА МЕН Е в устойчивото развитие, в дългосрочното и систематично постигане на резултати.

Секторът на хранителни добавки е много иновативен и динамичен, но ролята ми като представител на "Валмарк" за България е успешното налагане на продуктите, отколкото в разработването на нови. Затова и за мен е успех да надграждам в маркетинга на нашите марки и да удължавам живота им.

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВОТО Е, че докато пазарът на добавки се умножава, ние над 10 години сме лидер в България и имаме повече от 5 марки, които са безапелационни водачи в категорията си.

РАЗЛИКАТА МЕЖДУ МЪЖЕТЕ И ЖЕНИТЕ В БИЗНЕСА е егото. Мъжете определено имат по-голямо его и смятам, че днес това не е предимство, а по-скоро недостатък.

НАЙ-ВАЖНОТО В БИЗНЕСА e да виждаш смисъл и полза от това, което правиш.

РАБОТАТА МИ МЕ ЗАРЕЖДА, ЗАЩОТО в нея се чувствам в свои води. Дори и да не звучи много привлекателно - защото това е, което правя от години. Вълнуващото е, че във "Валмарк" имаме възможност да експериментираме в маркетинговите програми, в проектите, в лансирането на нови продукти. Често не сме напълно сигурни как ще се възприеме определена комуникация към потребителите, но можем да си позволим да пробваме. И когато се окаже успешна, сме удовлетворени.

ИСКАМ ДА ИМАМ ПОВЕЧЕ ВРЕМЕ ЗА семейството и децата си. Но пълноценно време. Бих искала да имам и повече време за спорт и време, за да чета историята на България, българските земи и света.

НАЙ-КРАСИВАТА СНИМКА В СМАРТФОНА МИ Е с двете ми дъщери, прегърнати. И селфи от върха на планината.    

От новия брой на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ