Как жените лидери печелят и помагат на другите

Как жените лидери печелят и помагат на другите

В света на бизнеса жените не просто се конкурират успешно, но и печелят! Жените, които завършват колеж, а след това и университет, са повече от мъжете и заемат множество традиционно мъжки позиции, като учени в сферата на медицината (53%), лекари и хирурзи (36%) и лични финансови съветници (31%). А когато най-силната буря от последните 100 години парализира Вашингтон, именно жените се изправиха и поведоха държавата.

Скорошно проучване на LeanIn.org и McKinsey & Co. сочи, че най-цитираните причини жените да не се стремят към върховите корпоративни постове – липса им амбиция или увереност или желание да имат повече време за семейството – нямат нищо общо с действителността. Съществуват обаче някои много реални пречки – трайното и увеличаващо се разминаване в заплащането между двата пола, враждебната работна среда и непробиваемият стъклен таван.

Когато на 26-годишна възраст основах компанията си, бях наивна за реалностите в света на бизнеса и смятах, че волята, сама по себе си, е достатъчно условие за победа. Поглеждайки назад, мисля, че слепотата ми по-скоро е била благословия. Тогава вярвах – и вярвам и до днес, – че мога сама да кова съдбата си, да предизвиквам себе си и да приемам провалите като голяма част от успеха.

Миналата седмица, на приема Top Women in PR, имах честта да застана редом до някои от най-успелите жени в комуникационната индустрия. Компанията на тези жени – всяка от които е вървяла по различен, но не по-малко изключителен път – ме накара да осъзная, че съм част от нещо много по-голямо от самата мен и че мнозина споделят моите ценности и убеждения.

Една от темите на приема беше съветите, които бихме дали на по-младите си „аз“ и на жените, които в момента правят първите си стъпки. Ето какво е моето мнение:

Специализирайте се

Открийте ниша и я запълнете. Отрано разбрах, че финансовите комуникации са чудесна начална точка за мен, ако искам да се конкурирам успешно в големия, лош свят на връзките с обществеността, който по онова време бе пренебрегвана сфера. На повечето финансови компании бе трудно да комуникират ефективно, основно заради регулациите в индустрията. Аз обаче бях на мнение, че само защото една индустрия е обект на строг контрол, не значи, че ПР и комуникационните стратегии трябва да скучни и безполезни. Веднага съзрях възможност да въведа промени. Разберете в какво ви бива и къде бихте били най-полезни, и действайте.

Бъдете господарки на съдбата си

Ключовете са у вас. Много жени имат склонността да поставят себе си на второ, трето или четвърто място – след нуждите на клиентите, съпрузите, децата, семействата и така нататък. Една моя бивша работодателка ми беше казала да се простя с мечтите си; че никога няма да получа всичко, ако искам успешна кариера. Благодарна съм й, защото нейните думи – и това, че виждах колко нещастна е, защото се бе отказала от всичко заради кариерата си – ме накараха още по-решително да се стремя към балансиран живот. Жените не трябва да са длъжни да избират между това, да бъдат майки, съпруги и успешни бизнесдами, но трябва да умеят да съвместяват трите роли.

Създавайте иновации

Живеем в 2016 година. Иновативното мислене не е въпрос на избор. Когато основах компанията си, социалните мрежи тъкмо прохождаха (Помните ли MySpace?). Ако агенцията ни не бе обогатила уменията и нагласата си, днес щяхме да бъдем единствено блед спомен. Ако имате таланта винаги да разпознавате и решавате проблеми, ще си проправите път към успеха.

В емблематичната си книга Lean In, Шерил Сандбърг пише: „В бъдещето няма да има жени лидери. Ще има просто лидери.“

Докато продължаваме да преодоляваме препятствията пред успеха, жените ще продължават да си помагат. Можем да даваме всичко от себе си, да избираме пътя си и да предизвикваме всички да ни оценяват според постиженията – а не само според пола ни, – и същевременно да подкрепяме и честваме жените около себе си.

Дженифър Конъл, главен изпълнителен директор на JCPR, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ