Ричард Брансън за бъдещето на предприемачеството
Въпреки най-добрите си намерения предприемачите са изправени пред много препятствия, когато се опитват да реализират нова идея. Такъв беше и нашият опит, когато стартирахме Student Magazine преди близо 50 години, за да дадем глас на едно поколение, което беше против войната във Виетнам – много скоро ни се наложи да ръководим бизнес и да се борим за оцеляването му. Убеждението, че правехме нещо важно, ни мотивираше да продължаваме въпреки неблагоприятните изгледи и с течение на времето разбрахме, че бизнесът може да служи на обществото.
Понякога страстта и добрата идея обаче не са достатъчни. Разликата между доброто хрумване и доброто хрумване, което се превръща в устойчива компания, се свежда до менторството и ученето от другите, до споделянето на информация и практики, до координацията между публичен и частен сектори. След като във Virgin осъзнахме това след множеството ни неуспешни опити, вече активно насърчаваме и подкрепяме следващото поколение големи умове – с фокус върху образованието, обществения ред и впрягане влиянието на бизнеса.
Светът, в който живеем, е уникален със своята свързаност. Тя ни позволява да водим тези важни разговори навсякъде и по всяко време. Благодарение на технологичните пробиви вече не ни се налага да чакаме конференции, които се провеждат веднъж на някого години, за да дискутираме бъдещето на предприемачеството и как новите бизнес идеи могат да елиминират някои от най-сериозните предизвикателства, пред които е изправен светът.
Едва ли има по-добър пример от полета на Virgin America, който ми предстои. Започваме да обслужваме маршрута Сан Франциско-Денвър – услуга, която ще обсъдим на живо, на над 10 километра от земята, благодарение на новия високоскоростен сателитен ViaSat WiFi в самолета. Напълно логично е да проведем дискусията на път за Денвър, който вече наричат „следващата Силициева долина“ - развиващ се център за технологични компании и стартъпи.
Кметът на Денвър, Майкул Ханкок, който се справя отлично с откриването на хиляди нови работни места и стотици нови бизнеси, също ще участва в разговора, заедно с Раян Рослански, вицепрезидент „Глобални потребителски продукти“ на LinkedIn. Към нас ще се присъединят и предприемачи и основатели от Virgin Media Accelerator – менторска програма, която наскоро стартирахме в подкрепа на най-иновативните млади бизнеси по целия свят.
Особено развълнуван съм от участието на група гимназисти от програмата „Знанието е сила“ (KIPP). Винаги съм вярвал, че предприемачеството трябва да се възпитава от ранна възраст и че образователната система трябва да насърчава тийнейджърите да развиват своя творчески потенциал и склонността си да поемат рискове – все черти на успешния предприемач. Всъщност един от участниците в KIPP наскоро ми зададе любимият ми въпрос - „Наистина ли убиваш дракони?“ Всъщност ставаше въпрос за рицарския ми орден (няма нужда да ми викате „сър“, просто „Ричард“ ме устройва идеално). Въпросът обаче бе идеалната покана да разкажа на учениците за битката между Virgin Atlantic и British Airways, която наподобява сражението между Давид и Голиат.
Ричард Брансън, основател на Virgin Group, за LinkedIn
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.