"123456" продължава да е една от най-често използваните интернет пароли
Употребата на клиширани пароли в световен мащаб не намалява. Напротив, някои от най-масовите и лесни за разбиване тайни кодове в регистрациите в уебсайтовете продължават масово да се използват. Това показват анализи на компютърни специалисти, които обясняват, че някои от най-често използваните пароли продължават да са „123456”, „iloveyou”, „password“, и „monkey”,
Миналият месец Adobe разкри, че хакери са успели да стигнат пароли на клиенти на компанията, както и до първичния код за приложението ColdFusion. Кибер нападателите са публикували документ, съдържащ почти 150 милиона разкрити пароли. Приблизително 2 милиона от потребителите на Adobe са използвали паролата „123456”. Това е установил специалистът по сигурността Джереми Госни, съобщи PC Magazine.
Той е анализирал списъка и е идентифицирал най-употребяваните пароли. Анализът му покрива приблизително 6 милиона пароли или по-малко от 5 процента от списъка на хакерите. Други популярни пароли са „123456789”, „аdobe123”, „12345678”, „qwerty”, „1234567”, „111111”, „photoshop” и „123123”, казва Госни.
Adobe криптира паролите, но изглежда, че компанията използва един ключ за всички пароли. За криптирането се използва алгоритъма за криптиране 3DES, което е добре, но с ECB метод, който е по-несигурен механизъм. В този случай, ако някой успее да открие ключа, това означава, че всички пароли ще бъдат разкодирани. Джереми Госни не разполага с ключа, затова е невъзможно да каже дали хакерският списък е верен, но въпреки това експертът е уверен, че това е така.
Фактът, че два милиона акаунта са използвали една и съща парола, е лоша новина. Ако все още не сте сменили паролата си в Adobe, а и на други места, направете го и изберете дълга, сигурна и уникална парола. Не използвайте парола от списъка с най-популярни тайни думи и съчетания от цифри на Госни или обмислете използването на специализирана програма за управление на пароли, съветват от PC Magazine.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.