Дирижабли си проправят път към Арктика

Дирижабли си проправят път към Арктика

Дирижабли си проправят път към Арктика

Френска компания планира да започне екскурзии до Арктика с дирижабъл: Grands Espaces ще започне да организира въздушни круизи до Северния полюс през 2028 г. За проекта са закупени десет дирижабъла, чиято обща стойност е 1 млрд. долара.

Полетите за туристите, според предварителните оценки, също няма да бъдат евтини. Идеята за пускане на дирижабъл до Северния полюс не е нова, но тя получи ново въплъщение с развитието на екотуризма, наред с други неща. Именно този сравнително безшумен вид транспорт може ефективно да достави пътниците до правилната точка на Северния полюс и да кацне почти навсякъде. Но, разбира се, въпреки цялата екологична насоченост на този вид бизнес, той е и много доходоносен и е насочен към изключително премиум аудитория от туристи, разказва Комерсант.

Все още не е известно точно какви ще бъдат тарифите, но предварителните оценки клонят към 200 000 евро за пътуване, което ще бъде с продължителност около ден и половина или два дни. През това време ще можете да обиколите почти целия Северен полюс, да направите няколко кацания и да излезете да подишате чист въздух.

Компанията Grands Espaces е един от лидерите на екстремния туризъм на френския пазар и приема не само сънародници. Именно това ѝ позволява да прави големи инвестиции в подобни проекти. Тя има и конкуренти в тази област.

Компанията OceanSky, която оперира на пазара на т.нар. северни маршрути, извършва полети от Норвегия, превозва туристи от Шпицберген на различни арктически екскурзии и планира да пусне в експлоатация дирижабъл. Тя обеща да го направи през 2024-2025 г., но засега няма никакви новини. Вероятно се бави самото строителство на дирижаблите, тъй като този процес е много високотехнологичен, сложен и по-тази причина често е свързан със закъснения.

Използването на дирижаблите за туристически цели е много обещаващо, особено след като разработчиците са успели да решат всички технически проблеми, казват експерти. Дирижаблите са по-прости от самолетите. Проблемът при тях е, че се пълнят с водород, а това е много опасно. През последните десетилетия се заговори за възраждане на дирижаблите, защото те със сигурност имат своя собствена ниша, обясняват те.

От конструктивна гледна точка няма проблеми при създаването на този вид апарати. Хелият вече се произвежда в търговската мрежа, той е инертен газ, не гори. Самите корпуси на дирижаблите, които могат да се използват, са здрави и издръжливи, устойчиви са на температурни промени. Съответно двигателите са различни.

Разбира се, той лети по-бавно от самолет, но в това е и красотата му, защото това е въздушен круиз. Ако дирижабълът е достатъчно голям, той може да има дори плувен басейн, боулинг и солариум.

През 2023 г. американски стартъп в Калифорния построи 120-метров дирижабъл за превоз на товари и пътници. Един от авторите на идеята и инвеститорите е съоснователят на Google Сергей Брин, който влага в проекта около 250 млн. долара. На свой ред британската компания Hybrid Air Vehicles планира да пусне своите пътнически балони по някои дестинации в Европа и Северна Америка през 2025 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ