Facebook приложение пресмята колко вода използваме

Facebook приложение пресмята колко вода използваме

Приложение във Facebook помага да осъзнаем влиянието си върху околната среда като изчислим количеството вода, което използваме всекидневно. То се казва YourWaterMark и е в страницата на шведската компания за електроуреди Electrolux в социалната мрежа. Част е от последните усилия на фирмата за алармиране за вредите от разхищението на водата по света.

Точността на измерване и ефикасността на системата е доказана и от екологичната организация Global Green USA, филиал на Green Cross International, посочват създателите на технологията.

"За много от нас водата е навсякъде – пием я, мием се, готвим и да чистим домовете си с нея. Използваме я всекидневно, но рядко се замисляме за отражението, което оказва консумацията ни. Стряскаща е статистиката за влиянието на човека върху природните ресурси. По данни на Департамента на ООН по икономическите и социални въпроси (DESA) до 2025 г. 1,8 милиарда души ще живеят в страни или региони с абсолютна липса на вода, а две трети от населението на планетата ще страда от неблагоприятни условия, свързани с недостига на този ценен ресурс", съобщават представители на компанията. Те изброяват следните събрани от тях статистики за консумацията на вода:

• Приблизително 1.740 литра вода са необходими за направата на месото за един хамбургер

• За отглеждането, обработката и транспорта на портокалите, необходими за направата на една чаша портокалов сок за необходими 200 литра вода.

• Близо 198 литра вода са необходими за отглеждането, доставката и приготвянето на продуктите, необходими за порция паста.

• Приблизително 7 литра вода са необходими за направата на бутилката, в която купуваме минерална вода

• 147.5 литра – това количество вода можете да спестим с намаляване на времето за къпане от 15 на 5 минути.

• Спирането на кранчето на чешмата по време на миене на зъбите може да спестява близо 30 литра вода на ден и около 11 000 литра за година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ