Европейците пият по-малко бира в кризата
През 2009 г. европейците са пили по-малко бира, показват данни на изследователска агенция „Плато Лоджик”, цитирани от "Ройтерс". Пазарът на бира на Стария континент се е свил с 2,5% през миналата година.
Първенец сред производителите на пивото остава Heineken, който е на тази позиция за рекордния 22 път. Пивоварната е продала над 11 милиона хектолитра през 2009 г. Carlsberg измества от второто място бирата Carling на Molson Coors. Марките Foster's и Amstel са на четвърто и пето място, следвани от Kronenbourg и Stella Artois.
Четирите най-големи производители имат растеж повече от бурно развиващите се пазари в Латинска Америка и Азия, отколкото на ударената от рецесията Западна Европа.
Спадът на продажбите на най-големите бирени марки е с 3%. Експертите обясняват това с факта, че по-време на кризата хората са се насочили към по-ниския клас марки.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.