Имате ли авариен план?
Както всяка болница има генератор, който да се включи веднага при спиране на тока, така и вие се нуждаете от ясен авариен план при кризи, който предварително сте изготвили, пише Harvard Business Review.
Да вземем за пример една голяма инвестиционна компания, която има само една бизнес линия: да помага на индивидуални инвеститори да купуват и продават акции.
Когато инвестиционният пазар е във вихъра си, тази компания се радва на процъфтяващ бизнес. Тя наема още служители и отваря нови офиси. Но когато икономиката изпадне в затруднение и инвеститорите се оттеглят от пазара компанията ще остане без приходи и ще бъде принудена да съкрати служители.
Ако бе разработила други възможности за приходи и бе инвестирала в тях, можеше да посмекчи бедственото си положение.
Използвайте резултатите от кризисния одит като основа на вашите разсъждения и кризисни стратегии. Какви предположения имате за бъдещето, които може да не са верни? Задайте си също въпроса какво ще стане, ако хората спрат да купуват най-продавания ви продукт. Важното е да обсъждате най-значимите въпроси в група. Различните хора ще предоставят различна ценна информация и ще помогнат за избистряне на ситуацията. Подредете рисковете по значимост, като на челно място поставите най-възможните да се случат, както и най-скъпите. И веднага вземете мерки за тяхното овладяване.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.