Как да се впишем в нова работна среда?

Как да се впишем в нова работна среда?

Познаването на културните тънкости може да позволи на всеки мениджър да навлезе в нов контекст на работа, бързо да усвои нормите на поведение и да се чувства комфортно. В сегашния пазар, когато много професионалисти често се виждат принудени да сменят работното си място и дори местоживеене, промяната в начина на мислене и развиването на по-голяма гъвкавост са от ключово значение.

Понятието „култура” е доста широко. То може да означава порядките на нова държава, в която сме потърсили щастието си, на нов град или просто на нова, различна от навиците ни компания. Пресаждането в такава среда обикновено означава стрес, спад на самочувствието и понижаване на продуктивността. Но струва ли си да се съмняваме в себе си, когато вече сме постигнали толкова много? По-добре да затегнем вратовръзките и да усвоим няколко нови правила и закони, които ще ни помогнат да се представим в най-добрата си светлина.

1. Набележете предизвикателството. Разберете какво ви кара да се чувствате некомфортно в новата среда. Например когато усетите, че на новото място се цени лидерският стил, в който решенията се вземат отгоре и се спускат надолу по йерархичната стълбица, трябва да изградите силен профил и да се впишете адекватно в системата от отговорности. Така доверието към вас ще се повиши от самото начало.

2. Нагодете поведението си. Направете малки, но смислени промени в начина, по който се държите с колегите си и по който вършите работата си. Те трябва да отразяват новата култура, в която сте дошли, но не трябва да отстъпват от изградените ви ценности. Не е нужно например да започвате да крещите на подчинените си, но може да е от полза да станете по-категорични.

3. Разпознавайте качеството. В началото може да ви се наложи да действате против навиците и интуицията си. Фокусирайте се обаче върху желаните резултати и разпознавайте качествата на сътрудниците си в динамичния контекст на работата. Така ще получите максимума от труда им и уважението на новите си колеги.

По материали от Harvard Business Review.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ