Мъжът от А до Я
Една от най-големите тв компании в света Discovery Networks представи третата вълна от мащабното си изследване „Видове: Съвременният мъж от А до Я”. В него експерти на компанията анализират поведенческите особености на съвременния мъж въз основа на данни от изучаването на целевата аудитория на своя флагман – тв канала Discovery Channel.
Първото изследване бе проведено през 2007-2008 г. Две години след това компанията стартира втора вълна на проучването, за да проследи промените в съвременния мъж в епохата на глобална икономическа криза. Но промените не спират и затова Discovery Networks отново анкетира над 10 000 мъже от 20 европейски страни, след което състави актуален портрет по няколко основни характеристики.
Начин на живот
Ако съществуваше средностатистически европейски мъж, то етапите на негово съзряване и израстване биха изглеждали така:
- в периода 20-29 г. той все още живее с родителите си, тъй като в настоящите сложни от икономическа гледна точка времена не бърза да напусне родното гнездо и да започне самостоятелен живот. Трудно му е да поеме отговорност за такава решителна стъпка.
- във възрастта от 30 до 39 г. той си намира добра работа, като се стреми да постигне златната среда между „доходоносно” и „интересно.” Не винаги се получава, но стремежът не угасва. На тази възраст мъжете са по-малко склонни да рискуват източниците на стабилни доходи: в общия случай те или имат вече семейство и малки деца или планират да свият семейно гнездо в най-скоро време.
- след 40-те „типичният” европеец по правило вече е разведен, но продължава да общува с децата си и да се стреми всячески да им помага. Това е важно за емоционалната му стабилност. В този период по-лесно намира баланса между личните интереси и работата, което намалява постоянното му усещане за напрежение.
Възгледи
Третата вълна на изследването показва че мъжете, повече от всякога искат да бъдат бащи, но гледат да отложат тази роля до момента, в който ще бъдат в състояние да осигуряват благополучие на семейството си. В първите две изследвания това бе отбелязано като тенденция, а сега вече е норма. Патриархалният модел, при който жената си стои вкъщи и гледа децата, а мъжът работи, постепенно отмира. Представителите на силния пол не виждат нищо нередно в това да домакинстват, да готвят, да се занимават с децата. Напротив, те все повече се стремятт към това.
Колкото до работата, за мъжете е все по-важно тя да им бъде интересна. В Европа процентът на мъжете, за които интересната работа е приоритет, нараства със 7 пункта, достигайки 74%. Но в същото време е важно да се отбележи, че заради трайно настанилото се усещане за нестабилност, европейските мъже са готови на компромис като занижат очакванията си и работят нещо, което не съответства на висотата на квалификацията им.
- Доходът също е важен за мъжете, но само дотолкова, доколкото да гарантира обезпечаването на семейството, сочат още данните от изследването.
Любопитен факт: традиционните признаци на статуса като скъпи коли, дрехи, техно джаджи и дори красиви жени не са изгубили своята значимост за съвременните мъже в Източна и Южна Европа. Докато в Северна и Западна Европа е трудно да се определи социалният статус по външни признаци.
В случаите, в които мъжът не може да подчертае статуса си с доходи, залага на интелектуално превъзходство. Средният показател за Европа в това отношение е около 60%.
Знанията са се превърнали в източник на самореализация, която влияе на самоуважението както в режим онлайн, така и в реалния живот.
Технологии
Изненадващи са резултатите от проучването по отношение на технологиите и джаджите, които традиционно са смятани за едва ли не доминираща сфера на интерес от страна на съвременните мъже. В Източна Европа, ентусиазмът от технологичната революция и изобилието от развлечения и нефилтрирана информация, на които тя е носител, остава на високо ниво. Но колкото по на Запад се върви, толкова повече стават признаците на умора от всепроникващите технологии. Мъжете започват да говорят за „нездраво пристрастяване” към технологиите, отношенията с които стават все по-нееднозначни – до степен, че вече не е ясно кой е роб и кой - господар. Логично би било да се очаква, че мъжете под 30 са по-ориентирани към стил на живот, наситен с мобилни технологии, но реалността се оказва точно обратната, казват авторите на изследването.
Все пак, подчертават те, социалните медии са оказали значително влияние върху стила на общуване на мъжете с техните приятели, тъй като дават възможност за разговори „за всичко и за нищо”. Това е много важно, тъй като мъжете продължават често да търсят емоционална подкрепа от приятелите си – две-трети от респондентите потвърждават този факт.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.