Тенденциите в дизайна на лога за 2012 г.
Порталът LogoLounge.com публикува доклад за световните тенденции в дизайна на лога за 2012 г. Най-авторитетният портал в областта ежегодно анализира всички изпратени в редакцията му творби и определя трендовете за годината.
За обзора за 2012 г. основателят на LogoLounge Бил Гарднър и колегите му прегледали няколко десетки хиляди лога и избрали онези, които определят основните направления на дизайнерската мисъл за текущата година. Ето кои са те.
Струпване на форми
Общоприетите и познати на всички пиктограми (като пешеходеца на светофара и символите за мъж и жена) са отлично средство за комуникация. При минимум графично натоварване те предават максимум информация и го правят ясно и еднозначно. Обикновено такива пиктограми, знаци и символи остават извън сферата на лого-дизайна, тъй като се смяташе, че логото е нещо персонализирано, уникално, идентифициращо и в него не може да има символ за „масова употреба”.
Текущата тенденция обаче промени тази нагласа. Дизайнерите взимат няколко прости символа и ги обединяват в една композиция, често с наслагване и инструменти за прозрачност. В резултат се получава уникален съставен символ, чиято основна ценност е информативността. Този подход обединява няколко послания в едно лого. Дизайнерът използва пиктограмите като думи, които споява в едно изречение-послание към потребителя.
Прозрачни вериги
Изработването на лого с помощта на няколко елемента е отдавнашна практика. Обединяването на елементите във „верига” обаче е нова мода. Не е важно дали те стоят в линия или в кръг – принципът е един и същ. Допълнително се използват ефекти за налагане на цветовете един върху друг – това символизира прозрачност и демонстрира взаимната връзка на елементите. Технически в този тренд няма много новости, но значението му е в натрупването на критична маса. Като правило се използват нежни, светли цветове, които повишават положителните емоции.
Акварели
Всяка година поне в един тренд се прави всичко възможно, за да се избяга от технологичността и да се приближим повече към усещането за природните, естествени усещания. Няма значение дали това е постигнато с четката на художника или с цифрови филтри. Акварелният тренд зае достойно място в тенденциите за 2012 г.
Чипс
На кого не е позната характерната огъната форма на картофения чипс, известна на науката още като хиперболичен параболоид? Сравнението с чипс не е избрано случайно – освен по подобната форма, дизайнът на логата в тази категория се различава толкова, колкото и чипсчетата в едно пакетче. В общи линии повечето използвани форми използват лек триизмерен ефект. Характерно е и по-широкото приложение на градиентите, тъй като използването само на един тон би дало ефект на плоска фигура или би направило логото подобно на знака за безкрайност. Тези лога създават у наблюдателя известно чувство за напрежение под впечатлението, че знакът ей-сега ще се извърти и под въздействието на физическите сили ще се върне в първоначалната си плоска форма. Този прийом би трябвало да създава асоциации за гъвкавост и еластичност и да демонстрира едновременно двете страни на една фигура, подчертавайки по-широките възможности за възприемането на бранда.
Анаглифи
Никога досега съчетанието от два цвята не е било толкова многозначно. Смесването на червено и синьо изображение е символ на общоизвестното 3D. Тази оптическа техника е изобретена във Франция още в средата на 19. век. Ако образът се погледне през лещи, тонирани в съответните цветове, ще се види променлива, триизмерна форма. Естествено, логата не трябва да се гледат през 3D очила. Техниката обаче говори за двойнствеността на избора. Логото казва на своя зрител, че може да избере едно или друго, но никога и двете неща едновременно. В концепцията се подразбира, че отговорността за избора е именно на потребителя. Този подход е нов в дизайна на лога и вероятно потребителите няма веднага да схванат кодираното послание.
Избирателен фокус
Съвременните технологии позволяват почти на всеки да прави интересни и драматични снимки с цифровия си фотоапарат. Подобна идея навлиза и в дизайна на лога. Ефектът на замъгляване придава интересен оттенък на образа и показва как сферата на дизайна започва да попада под влиянието на тенденции от другите области от живота на потребителя.
Тъкани
Модата на преплетените влакна започна още миналата година, но сега доби характеристиките на истинска тенденция. Подходът демонстрира концепцията за обединяване на различни направления в една плоскост, подобно на нишките, които се „съюзяват” в платното.
Извито и обло
Този подход позволява простите и монотонни форми да бъдат разчупени и цветовото решение да се разнообрази. Като правило графичното решение граничи със стила на детската рисунка. Често се създава усещането за триизмерност дори без употребата на градиенти.
Кълнове
Въпреки че дизайнерското поле на пръв поглед е изорано до крайност, в него продължават да никнат нови идеи. Една от тях е образът на кълна, току-що пробил обвивката на семето. Още не е ясно какво ще се получи – зърво, цвете или плевел, но асоциацията с ново движение, зараждане и развитие се долавя ясно.
Отлепване
Ефектът на лепенката се използва в дизайна отдавна. Преди няколко години тези образи оформиха цял сегмент в уеб-дизайна. Сега вече те започват да навлизат и при логата. Този дизайн е още един пример за имитиране на елементи от реалния свят. Идеята е да се покаже вътрешността, обратната страна, да се хвърли поглед зад кулисите, да се преоткрие скрития смисъл и да се покаже многостранчивост.
Резба в сфери
Представете си, че са ви поръчали да направите лого от дървени топки с помощта на длето и свредел. Произходът на този тренд е неясен, но според експертите той напомня на китайската традиционна резба върху кълба от слонова кост. Сферите носят посланието за глобалност, а абстрактните решения в тях могат да демонстрират множество качества като сложност и триизмерност.
Приложения
Мястото, което мобилните устройства заемат в живота на съвременния човек може да предопредели развитието на визуалния дизайн през идните няколко години. Навлизаме в епоха, в която границите между логата, иконите, пиктограмите и копчетата на дигиталните приложения все повече се размиват. Тези графични елементи винаги са били сродни, но обединяването им роди нови модели в дизайна на брандовете. Ако приложението се нуждае от лого, което да се сложи върху виртуалните бутони, то защо това лого да не се направи именно във вид на такова копче, за да изглежда еднакво на всички носители?
Мозайки
Хората, които редовно следят отчетите за тенденциите в дизайна на лога ще забележат, че този стил не е нов и прилича на пикселния тренд от 2011 г. В мозайките няколко геометрични фигури са събрани в картини с повтаряща се схема. Често елементите имат обща цветова гама, което създава ефект на налагане и прозрачност. Логата варират от много сложни до съвсем прости, създадени само от няколко елемента. Освен красотата си те носят концепцията за количество, подчертават многостранността, точността, прецизността и акуратността.
Завихрени дъги
Доскоро геометричните тенденции в дизайна бяха много по-прости – правоъгълници, триъгълници и техните комбинации. Самият графичен знак рядко имаше повече от десет „връхчета”. Новият тренд прилича на „чипсовия”, но тук правоъгълниците са извити на 90 градуса и едновременно с това засукани. Резултатът е нови и сложни форми, елементите на които се обединяват в интересни комбинации, символизиращи динамика и циклично движение.
Братовчеди
Тази тенденция бе забелязана още преди няколко години, но сега стана особено популярна. Смисълът е в това, че не се създава само едно лого, а цяла серия, обединена от графичната форма. При това всеки елемент е със собствено стилистично оформление.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.