10 марки, застрашени от изчезване през 2015 г.

10 марки, застрашени от изчезване през 2015 г.

10 марки, застрашени от изчезване през 2015 г.

Всяка година американската изследователска корпорация от щата Делауер 24/7 Wall. St. съставя списък на 10-те най-големи марки в САЩ, застрашени от изчезване до края на следващата календарна година. През 2014 г. тя представи антикласацията си за шести пореден път.

Някои от посочените марки в списъка имат трайно намаляващи приходи. Интересът към тях спада заради пренасочване към конкуренцията. Други губят от инвестицията в продукти, за които са се надявали да бъдат хитови.

„Преглеждайки посочените в списъка от миналата година виждаме, че някои действително са изчезнали, а други са били лоша прогноза.(...) След 5 години предсказания се гордеем с резултата. От всичките 49 компании, посочвани в списъците ни, 24 са изчезнали. Имайки предвид, че са избрани от вселена на хиляди възможности, смятаме, че сме се доказали като достоверни“, коментират авторите в представянето на тазгодишния си списък.

В него са посочени следните големи брандове:

1. Lululemon

2. DirecTV

3. Hillshire Brands

4. Zynga

5. Alaska Air

6. Russell Stover

7. Shutterfly

8. Time Warner Cable

9. BlackBerry

10. Aeropostale

Челната позиция е отредена за някога хитовата американска марка спортно облекло за йога Lululemon. Тя изпадна в криза след март 2013 г., когато изтегли от пазара голяма част от панталоните си, защото се оказаха твърде тънки и прозрачни. Проблемите не завършиха там. Последваха промени в мениджмънта, постоянен спад на приходите и срив на цената на акциите й.

Доставчикът на сателитна телевизия Direct TV пък е марка, застрашена от изчезване не заради влошен бизнес, а поради планове за придобиване. Телекомуникационният оператор AT&T в Щатите планира да го изкупи до края на 2015 г., за да разшири обхвата си на достъп до американските домакинства.

Hillshire Brands е американски лидер в сектора на брандираните пакетирани хранителни стоки. Тя предлага хотдозите Ball Park и Jimmy Dean – продукти с много добри продажби в категориите им. Неотдавна прие предложение на Tyson да бъде закупена за 8,5 млрд. долара, които включват и дългове от 1 млрд. Сделката трябва да бъде финализирана до края на настоящата финансова година.

Zynga може да бъде наречена единственият голям провал в първичното публично предлагане на бизнес в областта на социалните медии. Някога водещият доставчик на социални игри, сред които Farmville, приключи връзката си с Facebook, която го направи световно известен, през 2012 г. Това я лиши до достъпа й до 1 млрд. души, каквато е потребителската база на социалната мрежа.

Alaska Air Group Inc. е една от малкото останали авиолинии в САЩ, които не са притежавани от един от четирите големи превозвачи.

Russell Stover е третият по големина производител на сладкарски издалия в Америка. Въпреки че някога бе публично търгувана, компанията, известна с кутиите си с шоколадови бонбони, в момента е частна. Оценява се на около 1 млрд. долара.

Shutterfly e Web 1.0 бизнес в света на социалните медии. Тя продължава да доминира фотобранша в Щатите, предлагащ вадене на снимки и албуми. Появата на сайтове за свободно споделяне на снимки като Instagram, Facebook и на услугите за складиране на избражения като Dropbox обаче подлагат на съмнение бъдещото й съществуване.

Time Warner Cable прие оферта от Comcast за 45,2 млрд. долара в началото на тази година. Придобиването ще създаде най-големия доставчик на телевизия в Съединените щати с 30 милиона абонати.

BlackBerry редовно е посочвана от авторите на списъка като марка, която ще изчезне през следващата година. По думите на 24/7 Wall.St., тя живее девети живот. През 2008 г. BlackBerry държеше 19,5% от глобалния пазар на смартфони. След това обаче Apple произведе нейния iPhone и от 2007 г. бизнесът със смартфони се промени, като BlackBerry започна постоянно и трайно да губи присъствие в него.

Aeropostale е модна марка, която се състезава на пазара за тийнейджъри с Abercrombie & Fitch и American Eagle. И трите предлагат средно скъпи ежедневни дрехи за младежи. В тази категория обаче е застрашена най-много тя, под напора на Forever 21 и H&M, към които младите все повече се ориентират. 

Още подробности за списъка може да прочетете в първоизточника тук

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ