10 предсказания за малкия бизнес през 2012 г.

10 предсказания за малкия бизнес през 2012 г.

Какви промени в бизнес климата се очертават на хоризонта през 2012 г.? В сайта на американското сп. Entrepreneur Каръл Тайс изброява своите 10 „предсказания“ за това какво ще се промени за малкия бизнес следващата година.

      По-голяма гъвкавост. Докато Европа се олюлява, икономическата несигурност ще остане голям проблем в света. В Америка 44% от собствениците на малък бизнес казват, че това е „едно нещо, което стои между това къде си днес и израстването на твоята фирма“, отбелязва авторката. Победителите в изхода от тази ситуация се очаква да имат гъвкави краткосрочни и дългосрочни планове и да могат да променят скоростите бързо.

      Маркетинг в много медийни канали, представен в правилното време. Малкият бизнес трябва да се оглежда за нови инструменти, които ще му помогнат да анализира сложното поведение на потребителите и коментарите им в различните платформи на социални медии. Тази информация може да се използва, за да се осребри присъствието на марката в популярните сайтове за комуникация. Широко обхватните маркетинг кампании, с включени усилия в тези сайтове, които достигат до правилните клиенти когато трябва, ще изведат бизнеса напред. Това коментира Джо Кордо в блога MarketingProfs.

      По-евтини онлайн реклами. Маркетингът ще започне да гравитира около по-евтини онлайн реклами и тактики като платеното търсене в мрежата, смята Кенет Уизнефски, основател и CEO на фирмата за SEO оптимизация на сайтове WebiMax.

      Клиентите, назначени на работа. Повече представители на малкия бизнес ще включат клиентите директно в търговията и маркетинг решенията. Един от начините това да се случи е чрез онлайн анкети и проучвания на аудиторията, някои от които ще се провеждат във Facebook.

      Мобилният маркетинг ще се разрасне. Търговците на дребно, които не оптимизират сайтовете си за мобилни телефони с достъп до мрежата, ще се наложи да го направят колкото се може по-скоро.

      Достъпът до кредити навярно ще стане по-лесен.  Така собствениците на малък бизнес ще могат да се възползват и накрая да получат капитала, от който се нуждаят.

      Аутсорсингът и услугите в чужбина ще станат по-популярни сред американските фирми. По прогноза на изследователската компания Elance US секторът с услугите ще увеличи търсенето си отвъд океана. Тази година базираните в Америка доставчици изнесоха услугите си в повече от 140 държави.

      Дневните сделки в мрежата може да замрат. Експертите са на едно мнение: Пространството за дневни сделки в сайтовете за онлайн търговия е пренаситено с конкуренти оферти и вече не е ефективен вариант за бизнеса.

      Ще има експерименти. Очаква се, че през следващата година много от магазините с продажби на дребно и тези в моловете, включително ресторантите, ще станат по-смели и ще правят опити да разнообразят заетите от тях помещения и така да изненадат приятно клиентите.

      И повече сътрудничество. Този малък бизнес, който ще излезе напред, ще отправи покана към фирмите за допълнителни услуги на местно ниво или с услуги, полезни за бранша, предвижда авторката. Тези фирми ще намерят начини да си партнират и всъщност това ще ги тласне към прогрес.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ